פחות מחצי שנה אחרי הצגת מכונית-הקונספט אלטיאה בתערוכת פרנקפורט, עומדת סיאט לחשוף את הגרסה הסדרתית בתערוכת ז'נבה הקרובה. לדברי היצרן, המכונית מבשרת על דור שלם של דגמי סיאט חדשים. זו גם המכונית הראשונה שמפותחת במלואה תחת כנפי חטיבת אודי, שהוקמה ב-2002 וכוללת פרט לסיאט גם את למבורגיני. סיאט מגדירה את האלטיאה החדשה כ-Multi Sports Vehicle, או MSV בקיצור; שילוב של מיניואן קומפקטי, עיצוב חדשני ותכונות ספורטיביות. המאפיינים העיצוביים כוללים פנסים גדולים בצורת שקד, שבכת רדיאטור גדולה ו^קו דינמי^ העובר מקשת הגלגל הקדמי, דרך הדלתות אל קשת הגלגל האחורי. קו זה, כך אומרים בסיאט, יאפיין את הדגמים הבאים של החברה. עם זאת, יש לציין כי באלטיאה הסדרתית קשה למצוא את הקסם החזותי של דגם-הקונספט, והמכונית שתגיע לאולמות התצוגה נראית הרבה יותר קונבנציונלית – וחבל. האלטיאה מתאפיינת בממדים קומפקטיים – אורך 4.28 מ', רוחב 1.77 מ' וגובה 1.77 מ'; בסיס הגלגלים לא נמסר אך סביר להניח שמדובר בפלטפורמת הגולף החדשה, עם בסיס גלגלים של 2.58 מ'. השערה זו מקבלת חיזוק מהמנועים, שגם הם שייכים לדור החדש של מנועי קונצרן פולקסווגן, כפי שמופיעים בגולף החדשה, אודי A3 וכו': מנוע הבנזין היותר-גדול הוא 2.0 ל' FSI (הזרקה ישירה) עם 150 כ^ס (הקטן הוא 1.6 ל'/102 כ^ס הותיק). בהיצע גם שני מנועי דיזל, גם הם משותפים לרוב מכוניות פלטפורמת-הגולף החדשה: 1.9 ל' TDI בעל 105 כ^ס, ו-2.0 ל' TDI עם 140 כ^ס. המנועים החזקים יותר מקבלים תיבה ידנית בת 6 הילוכים, כאשר ה-FSI שני-ליטר יוצע בנוסף גם עם תיבה אוטומטית-טיפטרוניק (גם היא עם 6 הילוכים), בעוד ה-TDI מקבלת גם את תיבת ה-DSG הרובוטית המצויינת, גם היא כמובן עם 6 הילוכים. האלטיאה תהיה הדגם הראשון של סיאט שיימכר באירופה עם 6 כריות אויר כסטנדרד (כולל וילונות צד), זאת בנוסף לשורה ארוכה של אבזרי ומערכות בטיחות. האלטיאה תחשף כאמור לציבור בתערוכת ז'נבה הקרובה, בעוד כחודשיים. המכונית תיוצר במפעלי סיאט במרבייה שבדרום ספרד.