כאשר הצגנו כאן את הפייסטה ST החדשה לפני כשבוע, הסתייגנו מהביצועים הפושרים והבענו ספק לגבי יכולתה של המכונית לתת קרב ראוי למובילות בסגמנט ההאצ'בק-החמות. היום מפתיעה פורד ומציגה, עם פתיחת תערוכת ז'נבה, עוד פייסטה קרבית – והפעם זהו הדבר האמיתי: פייסטה RS. כפי שניתן לנחש מהכינוי, ששמור אצל פורד רק לגרסאות הספורטיביות באמת, לפייסטה הזו יש כל מה שצריך: עיצוב מעורר חשק, מנוע 2.0 ל' בעל הספק-יעד מעל 180 כ^ס, חישוקי ^18 תחת כנפיים מנופחות, מפשק גלגלים מורחב, בלמים רבי און וכן הלאה. הבעיה היחידה של ה-RS היא לוח-הזמנים: המכונית נמצאת בשלב פיתוח מוקדם, מוגדרת כרגע כקונספט, והייצור הסדרתי יגיע רק בעוד שנתיים. אבל פורד מתכוונים בהחלט לייצר אותה, ואלו חדשות טובות לחובבי מכוניות קטנות ספורטיביות. יש לציין, אגב, כי ה-RS, כמו ה-ST, נוצרה בחטיבת-הביצועים האירופית הטרייה של פורד, TeamRS. הפייסטה RS מוצגת בזנבה לצד שני דגמי פייסטה החדשים האחרים עליהם כבר סיפרנו לכם, ה-ST הסדרתית וה-JWRC המיועדת למירוצי ראלי. בתמונה משמאל ניתן לראות את שלושתן יחד עם אמן הרוחנית, הפייסטה ^ראלי קונספט^ שהוצגה בתערוכת ברמינגהם לפני כשנה וחצי.