היום מגלה לנו מרצדס באופן רשמי את ה-SLK החדשה. הרודסטר הקטנה יוצאת בגלגולה החדש, השני במספר, אחרי שכ-310,000 יחידות מהדגם המקורי ירדו מפס הייצור. המכונית החדשה מראה קוים חדים ופרופורציות המזכירות את ה-SLR-מקלארן, עם חרטום ארוך וישבן קצרצר; העיצוב בהחלט מזכיר גם את מכונית-הקונספט SLA-ויז'ן מלפני מספר שנים. ה-SLK החדשה יושבת על בסיס גלגלים שהוארך ב-3 ס^מ, והיא ארוכה מקודמתה בכ-7 ס^מ ורחבה ממנה ב-6.5 ס^מ. מרצדס טוענת למקדם-גרר אוירודינמי טוב יותר משל כל מתחרה בסגמנט, 0.32. תא המטען גדל משמעותית, ל-208 ל' כשהגג פתוח או 300 ל' כשהגג סגור. לגבי הגג הקשיח המתקפל ^Vario-Roof^, פריט בו היתה ה-SLK חלוצה פורצת-דרך, המנגנון לוטש ושופר וקיפולו דורש כעת 22 שניות בלבד. כחלק מרשימת האופציות ניתן לקבל הפעלה-מרחוק של הגג באמצעות שלט המכונית. בין שלל האופציות והטכנולוגיות שמוצעות ב-SLK החדשה אפשר למנות, בהופעת בכורה, מערכת חימום חדשנית המכונה AIRSCARF – צעיף אויר – וקל להבין למה: המערכת מספקת אויר חם לאזור צואר הנוסעים דרך פתחים במושבים עצמם, ובכך משפרת מאד את היכולת להשתמש במכונית עם גג פתוח גם במזג אויר צונן. לראשונה ב-SLK מוצעת תיבת ה-7G-TRONIC האוטומטית החדשה בת 7 ההילוכים, וכן אופציה לפנסי בי-קסנון קדמיים עם פונקציית הארת פניה; בתחום הבטיחות יש בין היתר וילונות אויר צידיים וכריות קדמיות ^חכמות^ דו-שלביות. מתחת לעיצוב המחודד מציעה ה-SLK החדשה, לראשונה בדגם זה, מנוע V8 – אשר יניע את ספינת-הדגל, SLK55AMG. מנוע זה, בנפח 5.4 ל', מוכר מדגמי מרצדס אחרים, ומפיק 363 כ^ס; לא הרבה יותר מגרסת AMG הקודמת, שהתבססה על מנוע 3.2 ל' V6 מוגדש וסיפקה 354 כ^ס, אך המומנט המרבי צמח מ-45.9 ל-52.0 קג^מ. התאוצה מ-0 ל-100 יורדת מ-5.2 שנ' ל-4.9. ה-SLK 55 מגיעה עם תיבה אוטומטית – ה-7G-TRONIC המוזכרת לעיל. פרט למנוע ה-V8 תוצע ה-SLK, לפחות בשלב הראשון, עם עוד שני מנועים: הדגם הבסיסי הוא ה-SLK 200 ^קומפרסור^ עם מנוע ^טווינפאלס^, המפיק 163 כ^ס. במרכז ההיצע – SLK 350, עם מנוע ה-V6 החדש בעל 270 כ^ס עליו כתבנו כאן לא מכבר. בדגם זה מוצעת תיבת ה-7G-TRONIC, בנוסף לתיבה ידנית 6 הילוכים. בנוסף לכל אלו יש גם מתלה קדמי חדש, המתלה האחורי שופר ולוטש, והגה מסוג גל משונן החליף את הסבבת העתיקה. ה-SLK החדשה תוצג באירופה לראשונה במרץ הקרוב, בתערוכת ז'נבה. הייצור בפועל יחל מעט מאוחר יותר.