אם הכוכבות של פורד ו-GM בדטרויט הן מכוניות-שרירים סדרתיות הנושאות מטען נוסטלגי כבד, הרי שקרייזלר מסתכלת קדימה – ויורה בכל החזיתות. בנוסף לגרסאות סדרתיות של מכוניות-קונספט, שעל הופעתן ידענו מראש – 300C, דודג' מגנום, והגרסאות הפתוחות של ה-PT קרוזר והקרוספייר (דיווח יובא בנפרד), שלפה קרייזלר מכונית-קונספט מדהימה שנותנת משמעות חדשה למילה ^אקזוטיקה^ – לפחות עבור מכונית שמקורה בארה^ב. אנו מדברים על הקרייזלר ME Four-Twelve (ובקיצור 412), מכונית קונספט עוצרת נשימה שהיא הראשונה אי-פעם של קרייזלר עם מנוע מרכזי; הנתונים שמתקרבים לאלו של הבוגאטי ויירון – ואולי אפילו עולים עליהם. מדובר במכונית-על סופר-אקזוטית שפותחה בשיתוף חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG. המנוע הוא 6.0 ל' V12 בעל ארבעה מגדשי-טורבו (ומכאן, אגב, שמה של המכונית), שמקורו כמובן במרצדס. לאחר הטיפול בידי AMG מוציא המנוע לא פחות מ-850 (!!!) כ^ס, יחד עם מומנט של יותר מ-117 קג^מ... כל זה שוכן במרכזה של שלדת אלומיניום ומרכב מסיבי פחם שתורמים למשקל קליל של 1,310 ק^ג בלבד; יחס ההספק-משקל ללא תחרות – רק 1.54 ק^ג לכ^ס. הוסיפו לכך תיבת הילוכים מכנית-ממוחשבת בת 7 מהירויות, עם מצמד כפול – הפטנט של פולקסווגן הולך ומתפשט – והנעה אחורית (כמובן), והתוצאה היא 0 ל-100 בתוך 2.9 שניות, ומהירות מרבית משוערת של 400 קמ^ש. החדשות המסקרנות הן שיש קולות שמדברים על יצור בשנת 2006 כאשר מכוניות כמו האנזו של פרארי והקאררה GT של פורשה על הכוונת. עוד פרטים על הפרויקט המעניין יובאו בידיעה נפרדת. גם שאר חטיבות קרייזלר לא שקטו על שמריהן, והציגו מכוניות קונספט שפרטים ראשונים עליהן כבר הובאו בעבר. ג'יפ Rescue – זו התשובה ההחלטית של חטיבת ג'יפ להאמר H2 שזוכה להצלחה גדולה בארה^ב. מדובר ברכב-שטח טהור למשימות סיור, חילוץ והצלה כפי שניתן להבין משמו; זהו כלי מגודל ביותר, בעל בסיס גלגלים של 315 ס^מ ורוחב מעל 2 מ', שאמור להציע יכולת שטח קיצונית בזכות סרנים חיים מסיביים מלפנים ומאחור, צמיגי ^37, אפשרות הגבהה נוספת של המיתלים ב-10 ס^מ למעבר מעל מכשולים, נעילות דיפרנציאלים וכן הלאה; ג'יפ חוזרת למקורות עם חלון קדמי הניתן לקיפול, גג רך מאחור, וארבע דלתות הניתנות להסרה. שפע מערכות עזר אמורות לסייעו בניווט, איתור נעדרים, תקשורת וכן הלאה. למרבה הצער, קשה להאמין שכלי מסוג זה יגיע לייצור סדרתי דודג' Slingshot – דודג' נטלו את הסמארט קופה/רודסטר שהוצגה לא מזמן ומציעים פרשנות עיצובית משלהם לננסית בעלת שתי מקומות הישיבה. המנוע הוא אותו מנוע 3 צילינדרים המוכר מדגמי הסמארט, כאן עם 90 כ^ס. בדודג' מצהירים שאין כוונות ליצור.