החמישייה המופלאה - אוטו

החמישייה המופלאה

ביום שבת, ה-20/12 נערכה תחרות הגביע הנודד ע"ש אולי גלאי. חמש מכוניות משופצות להפליא הגיעו לגמר, אחת ניצחה.

מזג האויר הסוער פינה את מקומו לשמיים כחולים לכבוד המפגש השנתי של מועדון החמש, חס על מאות חובבי רכב קלאסי שבאו לראות ולהתרשם. למקצה הגמר זינקו חמש המשופצות של השנה – רובר P 1946; ג'יפ וויליס 1942; פורד מוסטאנג פתוחה 1970; כבאית וויליס 1962 ואחרונה חביבה – אוטוקאר סוסיתא 10, לתפארת מדינת ישראל. צוות השופטים מנה גם הוא חמישה: מטעם המועדון שפטו מתניה לוי, בעל מוסך ומכונאי רכב וותיק; אהוד קשדן, שמאי רכב ואורן קיפניס, מומחה לרכב קלאסי; בנוסף, היו בוועדה הגברת גלאי, אמו של אולי, וכנציג אוטו כיהן ליאור ברוך, כתב הקלאסיות של אוטו. צוות השופטים בחן כל אחת מהמועמדות בקפידה, תוך צפייה בתמונות המתעדות את תהליך השיפוץ, ותוך שימת דגש רב על שמירת המקוריות של כלי הרכב המשופץ. כל הפיינליסטים הוזמנו לקבלת תעודות על הישגם – אורי איילון,שיפץ כבאית וויליס מרהיבה ומיוחדת שעמדה ליד מפעל לשיפוץ כבאיות. ההחלטה לשפץ כבאית, דווקא, נתקבלה בעקבות השריפה שהתחוללה ב-1998 בעין-הוד והתוצאה הינה כבאית יוצאת דופן בייחודה, בעלת מראה קלאסי - והכי חשוב: כל מערכות הכיבוי בכבאית עובדות. אורי משמש ככבאי מתנדב באופן פעיל והכבאית, כך מציין אורן קיפניס, נבדקה ^על רטוב...^. אילן יוחנן, שיפץ לתפארת ג'יפ וויליס שנת 1942 אשר נראה כאילו יצא שעתיים קודם משערי חברת וויליס-אוברלנד בדרכו לשדה הקרב. אבי גרוזברג, הציג את המכונית הציונית הראשונה אי פעם בתחרות הגביע הנודד – סוסיתא שנת 1965. ציניקנים יאמרו שכל שיפוץ שיעשה לסוסיתא יביא אותה למצב טוב יותר מאשר ביום יציאתה מן מהמפעל, ובכל זאת, אבי הביא את הסוסיתא למצב מכאני, חיצוני ופנימי קרוב למושלם. טינו דבוש החזיר את נעוריה של פורד מוסטאנג שנת 1970 קונברטיבל. צבעה הצהוב והבוהק של המוסטאנג יכל רק לרמז על מלאכת השיפוץ אשר כללה פירוק לגורמים של המוסטאנג והרכבתה מחדש בצורה מושלמת. בעליה של הרובר 1946, יעקב מוסלר, שיפץ את הרובר ממצב של מכונית אשר עתידה לא ידוע, למצב של מכונית תצוגה ברמה אשר עמדה בכבוד בכל הקריטריונים המחמירים. רחל גלאי, אמו של שאול גלאי ז^ל, הוזמנה לשאת דברים והודתה למועדון החמש, מגאזין אוטו ולכל הנוגעים בדבר על המסורת בת 10 השנים, אשר הייתה גורמת אושר רב לבנה שהיה קרוב כל-כך לתחום הרכב בכלל, והרכב הקלאסי בפרט. נציג אוטו העניק את המגן והתעודה לזוכים במקום השלישי: יעקב מוסלר והרובר שלו. טינו דבוש, איש המוסטאנג הצהובה, זכה במקום השני, ואת הגביע לקח הביתה אילן יוחנן בג'יפ 42 הנפלא שלו, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה ולראות מכל הזוויות בגליון אוטו (מספר 215).
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות