אביהו בן נון, יושב-ראש איגוד יבואני הרכב ב-9 השנים האחרונות, פרש מתפקידו. לתפקיד היו^ר החדש נבחר יקי אנוך, מנכ^ל סמל^ת. בשבוע שעבר נערכה מסיבת עיתונאים לרגל העברת התפקיד.
בן נון נשא דברים ובהם פרט את מטרות האיגוד ואת העבודה שעדיין ניצבת בפני מחליפו יקי אנוך – ובין היתר התייחס לסוגיית המיסוי הגבוה. הוא פתח והשווה בין רמת המינוע הנמוכה בישראל לבין זו שבאירופה. בישראל יש כ-280 מכוניות ל-1000 תושבים, לעומת 600 בשוויץ או נורווגיה; אפילו פולין כבר חלפה על פני ישראל ברמת המינוע. ענף הרכב, כך בן נון, מעסיק כמאה אלף עובדים ישירים (לא כולל עובדי חברות ביטוח, למשל) ומהווה את מקור ההכנסה הראשי של מדינת ישראל דרך מיסוי הרכב, החלפים והדלק.
בן נון תקף את חברות הביטוח, על כך שלמרות ש^גנבות הרכב ירדו ב-50% בשלושת השנים האחרונות, הפרמיות שעלו במהירות – יורדות לאיטן^. בן נון הוסיף ואמר, שחברות הביטוח לוחצות את מוסכי ההסדר ומחייבות אותם להשתמש בחלפים שאינם בטיחותיים. עוד תקף בן נון את העובדה, שמכוניות שהושבתו אחרי תאונת ^טוטאל לוס^, נמכרות לסוחרים, שמשיבים אותם לכביש אחרי שיפוץ עם חלקים שמקורם מפוקפק.
בן נון גם ביקר את מדיניות משרד התחבורה, שמחייבת מכוניות שעומדות בתקנים אמריקאים או יפנים לעבור שינויים כדי להתאימם לתקנים המקומיים. "זה מגוחך" אמר בן נון והוסיף שתוספות אלו, המתחברות למערכות החשמל והמחשוב, עשויות לפגוע באמינות הרכב או בבטיחותו. עוד קבל בן נון על מצב החינוך המקצועי, שאינו מכשיר אנשי אחזקה ברמה אותן דורשות המכוניות המודרניות. מר בן נון סיים בפירוט התרומה של איגוד יבואני רכב לקהילה ובהתגייסותו לנושא העלאת הבטיחות בכבישים.
אנוך פתח והודה לבן נון על פועלו המבורך באיגוד. ^הוא הגיע לענף ירוק...בעצם כחול^, אמר אנוך והתייחס לעובדה שבן נון היה מפקד חיל האויר לפני שהצטרף לענף הרכב, "אבל למד את הנושא במהירות של F16". אנוך פרט את הדברים בהם הוא עומד להתמקד במסגרת הקדנציה שלו והם: קידום מטרות האיגוד מול משרדי התחבורה, האוצר, הממונה על ההגבלים. קידום הנורמות בהן מטפלים בלקוחות בנושאי אחזקה, ביטוח וכדומה, קידום נושא הבטיחות, סיוע לפתיחת הייבוא החופשי תוך הקפדה על איכות ^על מנת שלא נהפוך לפח האשפה של העולם^, מאבק להצערת גיל ציי הרכב בישראל והעיקר – מאבק להורדת המיסוי שהוא הגבוה בעולם.