בכל שם שתבחרו – מיאטה בארה"ב, MX-5 ברוב שאר העולם או סתם "רודסטר" ביפן – המאזדה הדו-מושבית הפתוחה הקטנה היא מכונית מקסימה אשר שבתה את לבותיהם של נהגים ברחבי העולם. מעל 700,000 נמכרו עד היום – ועכשיו יש לאוהדיה הרבים שלה סיבה נוספת לשמוח. בתערוכת סידני שנפתחה בשבוע שעבר הוצגה גרסת טורבו של ה-MX-5 – עם הצהרה מפורשת כי מדובר בדגם סדרתי. החדשות הפחות-טובות הן כי בשלב זה מדובר על שיווק באוסטרליה, יפן וארה"ב בלבד. באופן מפתיע, מאזדה נמנעה מללכת על מספרי הספק גדולים: מדובר על סביבות 170 כ"ס על פי המדידה היפנית שלעתים קרובות מספקת נתונים גבוהים מאלו המתקבלים באירופה. הדגש במנוע המוגדש הוא על מומנט שמיש בתחום סל"ד רחב, כאשר נתון המומנט שנמסר על-ידי מאזדה-אוסטרליה הוא קצת מעל 20 קג"מ – שיפור צנוע של כ-15% לעומת ה-17.1 קג"מ של מנוע ה-1.8 ל' נטול-הטורבו. התאוצה מ-0 ל-100 עדיין איננה חורכת-אספלט – הנתון המשוער שנמסר הוא 7.8 שניות, לעומת 8.4 ב-MX הידנית הרגילה. שינויים נוספים שבוצעו הם מעבר לחישוקי "17 עם צמיגים במידה 205/40, דיפרנציאל אחורי מוגבל הצלחה, ומיתלים מוקשחים ב-20% עם בולמי זעזועים מתוצרת בילשטיין. המיתלים גם הונמכו ב-10 מ"מ ומוטות הייצוב שמנים יותר, מלפנים ומאחור. עזרים אוירודינמיים חיצוניים כוללים ספוילר קדמי שונה עם פנסי ערפל אינטגרליים, ספוילר בקצה מכסה תא המטען וחצאית אחורית תחתונה. תחילת השיווק מיועדת לראשית 2004. באוסטרליה תכונה המכונית MX-5 SE; ביפן היא תקרא פשוט "רודסטר טורבו", ובארה"ב היא תישא מן הסתם את השם המשמש שם לגרסאות ביצועים של דגמי מאזדה השונים, "מאזדהספיד". יש לציין כי בעבר כבר שיווקה מאזדה באוסטרליה גרסת טורבו ל-MX-5 (עם יותר הספק מהגרסה הנוכחית, 200 כ"ס); אלא שאז היה זה פיתוח מקומי והמכונית, שכונתה MX-5 SP, יוצרה בכמות מוגבלת של 100 יחידות בלבד.