המייקרה הקטנה של ניסאן היא מכונית אהובה למדי בבריטניה, מאז ומתמיד – ועכשיו יצרה שלוחת ניסאן הבריטית את אם כל המייקרות. לאחר שניסאן הציגה דגם-קונספט בשם ^מייקרה R” בתערוכת ג'נבה האחרונה, החליט המעצב של היצירה, כריסטופר רייץ, רצה מכונית שנוסעת – ואנשי ניסאן הבריטיים שיתפו פעולה. המלאכה הוטלה על חברת ^ריי מאלוק לימיטד^ (RML), אשר בין היתר הריצה את מכוניות ניסאן באליפות הטורינג הבריטית בהצלחה רבה בסוף שנות ה-90.
RML התחילו עם מייקרה 3 דלתות רגילה. במקום המושב האחורי נשתל מנוע 2.0 ל' מוכן למירוצים בעל 265 כ^ס, שהביא את הניסאן פרימרה לנצחונות במסלולים; הגוף המקורי הוחלף במרכב קרבי ומורחב משמעותית, כמו זה שהוצג במכונית הקונספט בג'נבה, יחד עם עזרים אוירודינמיים הכרחיים התורמים גם למראה. התיבה היא סקוונסיאלית בת 6 הילוכים. חישוקי ^18 ענקיים עם צמיגי טויו ברוחב ^9 מחביאים מערכת בלימה עם קליפרים מבית ברמבו ודיסקים בקוטר 350 מ^מ מלפנים ו-330 מ^מ מאחור. פנים המכונית עבר גם הוא, כמובן, טיפול קוסמטי ופונקציונלי הולם. מיזוג אויר אין – אבל המראות נותרו חשמליות, ויש גם שלושה מחזיקי כוסות (למרות שמספר המושבים הוא שניים בלבד...).
ייצור סדרתי? ממש לא. ניסאן תציג את המיקרה R בתערוכות נבחרות ברחבי העולם, ורק מספר עיתונאים ברי-מזל ולקוחות נחשבים במיוחד יזכו לנהוג בה.