מקומה של מיצובישי בשוק המשפחתיות בישראל נשחק, במלים עדינות, מאז ימי הזוהר של תחילת שנות ה-90 כאשר הסופר-לנסר היתה המכונית הנמכרת בישראל. הכריזמה על גלגוליה השונים מעולם לא הצליחה להחזיר את מיצובישי לעמדה תחרותית בשוק המשפחתיות – אם בשל מחירים גבוהים (בהתחלה), אם בשל בעיות ותקלות שהתגלו בהמשך, וכיום בשל היות הפלטפורמה הבסיסית מיושנת יחסית למתחרות המובילות. עכשיו מבשרים לנו יבואני מיצובישי על כוונתם להתחיל מחדש את יבוא המיצובישי לנסר לישראל. מדובר בגרסה מעודכנת השונה מאד מהסופר-לנסר האחרונה ששווקה כאן (על הלנסר הזו מבוססת האוו 8 הנחשקת, רפליקת-הראלי מתחרת האימפרזה (וזו מכונית שבאמת זכאית לתואר "סופר-לנסר"...), עליה נדבר בהמשך. הדגם הנוכחי של הלנסר הושק השנה לא מכבר בתערוכת מוסקבה, ולמעשה נחשף לציבור האירופי בתערוכת פרנקפורט יחד עם גרסת הסטיישן. אין בלנסר המחודשת פרטים יוצאי-דופן, אך היא מיישרת קו עם המשפחתיות הנוכחיות מבחינת הממדים: בסיס הגלגלים הוא 2.60 מ' (לעומת 2.50 בדגם הקודם ו-2.55 בכריזמה), והאורך הכללי הוא 4.48 מ', כמעט 20 ס"מ יותר מבסופר-לנסר ז"ל (וכמעט בדיוק כמו הכריזמה). אלינו תגיע המכונית עם מנוע 1.6 ל' בעל 98 כ"ס צנועים, והספק מרבי של 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד; התיבה היא ה-Invecs-II כמו זו המותקנת בפאג'רו, עם 4 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני ("טיפטרוניק"). תחילת השיווק מיועדת כבר לסוף שנה זו. מחירים ורמות אבזור טרם נקבעו, אך מיבואני מיצובישי נמסר כי המכונית תשווק בגרסאות הן בשווי שימוש 2 והן בשווי 3, כמקובל. בפרנקפורט, אגב, הושקה גרסת סטיישן המיועדת לשווקי מערב אירופה, ומ'כלמוטור' מסרו כי היבוא שלה נשקל כעת. נקודה מעט מפתיעה – שיווק הכריזמה יימשך גם בשנת הדגם 2004. ולכל אלה שמזילים ריר על האוו 8 – ובכן בפרנקפורט הוכרז על תחילת שיווקה באירופה, עם תקינה מלאה, ממש כפי שנעשה קודם לכן עם האימפרזה Sti (ההבדל הוא שלאוו 8 אין גרסה "פשוטה" המקבילה לאימפרזה WRX, וביפן היא מתחילה מ-280 כ"ס). לאירופה עברה המכונית שינוי והתאמה לתקנות זיהום, ובגרסה זו הרלבנטית עבורנו היא מפיקה 265 כ"ס – בדיוק כמו ה-STi – ומומנט מרבי של 36.5 קג"מ. רלבנטית עבורנו? תיאורטית, כן. מעשית - ובכן 'כלמוטור' ישמחו להביא אותה, ללא כל קשר ליבוא הלנסר השגרתית. כרגע נבדק הנושא מתוך גישה חיובית ו"יעשו מאמצים להביא את האוו בהקדם האפשרי". אמן.