שלושה מיליון. זהו מספר הקסם ששברולט שואפת אליו: 3,000,000 מכוניות בשנה. הפעם האחרונה ששברולט מכרה כל-כך הרבה מכוניות היתה בראשית שנות ה-70 – בתקופה (המאד-ארוכה) בה שברולט היתה המותג הנמכר ביותר בארה"ב. את התואר הזה אבדה בינתיים שברולט לפורד, אבל בעתיד הקרוב מתוכננת מתקפה-רבתי מצד המותג ענק-הממדים של ג'נרל-מוטורס. לא פחות מ-9 דגמים חדשים או מחודשים-משמעותית יגיעו מטעם שברולט לשוק האמריקני, ב-20 החודשים הבאים. אחדים כבר בייצור, את רוב האחרים כבר ראינו בדרך זו או אחרת – ה"קובאלט" שתחליף את הקאוואליר בשנת הדגם 2005; המאליבו הבאה ואחותה החריגה, המאליבו מאקס; רכב הפנאי-הרך הקומפקטי, אקווינוקס; הטנדר הקומפקטי (יחסית) קולורדו, מחליף ה-S-10; האוואו הקטנה, לשעבר דייהו קאלוס שזה עתה נחתה אצלנו; וכמובן, ה-SSR, טנדר-הרטרו החריג שקשה לדעת איך בדיוק לאכול אותו. עד עכשיו מנינו שמונה דגמים. מה לגבי התשיעי? ובכן אם כבר הזכרנו את ה-SSR, מה שברור הוא שבשברולט אוהבים את מה שהרכב הזה עשה לתדמית החברה, ואת הענין שהוא עורר. נשיא ג'נרל-מוטורס צפון אמריקה, גארי קאווגר, חשף בסוף השבוע הקודם קצת מהתכניות של הג'נרל לעתיד הקרוב; בין היתר נחשפו מעט עובדות בסיסיות על הקורבט הבאה – ראה ידיעה נפרדת – ובנוסף, מסר מידע מפתיע לגבי הדגם התשיעי במנין חידושי שברולט. לקראת שנת הדגם 2006 תשיק שברולט דגם-רטרו נוסף – הפעם רכב Crossover קומפקטי (במונחי ארה"ב), שיישא את השם HHR. אתם יכולים לקרוא לו סטיישן גבוה עם הנעה כפולה. העיצוב יזכיר את השברולט סאברבן 1949, ויהיה לו קשר גם ל-SSR הרדיקאלי. מדובר במכונית שתתבסס על פלטפורמת "מכונית קטנה" של GM – לא נמסר איזו, ומבחינת מחיר ומיצוב תהיה בהחלט עממית במונחים מקומיים. המנוע יהיה בעל 4 צילינדרים (בהספקים בין 140 ל-220, שוב – צנוע במונחים אמריקניים), ובסטיישן-רטרו הזה יהיה מקום ל-5 נוסעים בלבד. האם יש כאן נסיון לחיקוי ההצלחה של הקרייזלר PT קרוזר? ה-HHR יהיה, לדברי קאוגר, משמעותית גדול יותר – ועל פי האיור שנמסר לפרסום, גם הרבה יותר רטרו. משמעות האותיות HHR, אגב, הוא Hugh Heritage Roof – "גג גבוה מסורתי", בתרגום ישיר אך לא-ממש-מדוייק.