תערוכת פרנקפורט נפתחה לעיתונאים באופן רשמי היום, אבל האירוע הראשון נערך כבר אתמול בערב: ההצגה הבינלאומית של הוולוו הקטנה החדשה, ה-S40. למכונית החדשה יש הרבה מה להוכיח, אחרי שקודמתה לא ממש היתה סיפור הצלחה; ה-S40 היוצאת היתה פרי (ויש שיאמרו פרי באושים) של מיזם משותף עם מיצובישי, במסגרתו יוצרו ה-S40 והכריזמה על פלטפורמה משותפת. בשני המקרים התוצאה לא היתה מלהיבה, ובנוסף סבלה ה-S40 מבעיית מיצוב. בהעדר משפחתית-גדולה מובהקת בהיצע וולוו (ה-S70 מוצבה גבוה יותר) היה על ה-S40 לשאת בתפקיד כפול – ובמקרה זה היא נכשלה הן כמשפחתית (בגלל מחיר גבוה) והן כמשפחתית גדולה (כי היא פשוט לא היתה מספיק גדולה). עכשיו, בסיוע חברת-האם פורד, משיקה וולוו S40 כל-חדשה – ועל פי ההתרשמויות ממראה-עיניים, תחושה ומפרט, הפעם זה נעשה כמו שצריך. ה-S40 חולקת את פלטפורמת הפורד פוקוס העתידית יחד עם שתי מכוניות שכבר הושקו – הפוקוס C-מקס והמאזדה3 – כאילו על פי הספר שכתבה פוקלסווגן. אלא שכאן, בקונצרן פורד, דומה שהעסק עובד. למרות הפלטפורמה המשותפת עם המאזדה3, למשל, ה-S40 מצליחה להעביר מסר אחר לגמרי. היא יושבת כמובן על אותו בסיס-גלגלים, 2.64 מ' (8 ס"מ יותר מהדגם הקודם!), ואורכה הכללי אפילו קצר במקצת משל המאזדה, 4.47 מ' לעומת 4.49; אבל הוולוו נראית גדולה יותר, ובעיקר – הרבה יותר מפוארת. תכנון הפנים מרשים הן במרחב לנוסעים והן ברמת הפאר, האיכות והאבזור. תכנון הקונסולה במיוחד מבריק – המתגים השונים מותקנים על לוח דק כשמאחוריו חלל, באופן הנראה הי-טק להפליא. ה-S40 תוצע עם שורת מנועים החל מ-1.6 ל' וכלה ב-T5 2.5 ל' בעל 220 כ"ס – ומהכינוי ניתן ללמוד כי מדובר במנוע בעל 5 ציל', אחד מתוך שלושה מחומשי-בוכנות בהיצע. זהו שינוי מהותי לעומת הדגם הקודם, שהסתפק במנועי 4 ציל' בלבד. דבר זה התאפשר בזכות תכנון מחודש של המנועים שהקטין את ממדיהם החיצוניים משמעותית לעומת אותם מנועים בדגמי וולוו הגדולים יותר. הקטנת הממדים גם תורמת למרחב ולבטיחות (בהגדילה את המרחק בין המנעו לתא הנוסעים). גם מנועי ה-4 ציל' הינם חדשים ותוכננו במיוחד לממדים חיצוניים קומפקטיים. ה-T5 ישווק בשלב ראשון עם הנעה קדמית אך בהמשך יוצע גם בגרסת AWD. עם ההשקה תוצע ה-S40 עם ה-T5 המדובר, עם שני מנועי ה-5 ציל' האחרים (2.4 ל', 140 ו-170 כ"ס), וטורבו-דיזל חדש לגמרי בנפח 2.0 ל' (4 ציל', 136 כ"ס). המנועים הקטנים יותר יגיעו בהמשך: 1.6 ל' 100 כ"ס (החל מסתו 2004), 1.8 ל' 120 כ"ס (אביב 2004), ו-1.6 טורבו-דיזל חדש, 110 כ"ס (סתו 2004), אותו מנוע שפותח במשותף על-ידי פורד ופיז'ו ומיועד להגיע, בין היתר, גם למאזדה3.