רוצו לקנות - אוטו

רוצו לקנות

רוצים להיות הבעלים הראשונים בעולם של פורד GT סדרתית? יש על מה לדבר. הפעם זה באמת רק ענין של כסף

הרבה נכתב ונאמר על הפורד GT, הגלגול החדש והמודרני של ה-GT40 המיתולוגית. ובכן בשבוע הבא יש לכל דכפין, פחות או יותר, הזדמנות בלתי-חוזרת לרכוש את ה-GT הראשונה שתרד מפס הייצור. בית המכירות הפומביות הידוע כריסטי'ז עורך ביום א', 17.8, מכירה פומבית בה תמכר ה-GT הסדרתית הראשונה – מן הסתם בעלת ערך אספנות אדיר – למרבה במחיר. המכונית, על-מנת למנוע אי הבנות, עדיין לא קיימת – היא תיוצר לפי המפרט שיקבע על-ידי המזמין, וניתן לצפות לאספקה מתישהו ב-2004, כדגם 2005. מחיר רשמי עדיין לא נקבע על-ידי פורד; ההערכה למכירה הפומבית עומדת על 150,000-180,000 דולר. התמורה, אגב, מיועדת לצדקה. המכירה הפומבית המדוברת תערך במסגרת אירוע שנתי נוצץ, מפגש מכונית קלסיות נוטף-ממון בו מוצגות, לצד הענתיקולוגיה עוצרת-הנשימה השמורה והנוצצת, גם הדור האחרון של מכוניות קונספט ואקזוטיקה. האירוע נקרא Pebble Beach Concours D`Elegance והוא מן הידועים בעולם מסוגו. אם אתם בקליפורניה, המפגש מתרחש ליד מונטריי, סמוך לעיירה כרמל. כדאי רק לדעת שכרטיס כניסה עולה 100$ טבין ותקילין. באותה מכירה פומבית, אגב, יעמדו ^תחת הפטיש^ עוד כמה מכוניות מעניינות: אחת היותר-זולות ביניהן היא שלבי-מוסטנג GT500 קונברטיבל – גרסה פתוחה של ^אלינור^ מ^עקיצה ב-60 שניות^ – אך משנה מאוחרת יחסית, 1970, ולכן הערך המשוער נמוך יחסית, 80,000 עד 120,000 דולר בלבד. ממש מציאה. אם חשקה נפשכם במשהו קצת יותר מכובד לאספנים של ממש, עומדת למכירה גם אלפא-רומיאו 6C שערכה המשוער 400,000-450,000 דולר. יש גם פרארי 365 פתוחה משנת 67 עם 40,000 ק^מ בלבד (שמורה כחדשה, יש להניח), במחיר חצי מיליון עד 700,000 דולר, או – לרציניים באמת – המכונית היקרה ביותר במכירה זו: מזראטי-מירוץ, ^טיפו 61^ דו מושבית משנת 1960, שערכה נאמד במיליון-וחצי עד שני מיליון דולר... למה כל כך יקר, תשאלו? אולי כי זו אותה המכונית עצמה שזכתה במירוץ הנורבורגרינג 1000 ק^מ באותה שנה, נהוגה בידי צמד האגדות המוטוריות סטירלינג מוס ודאן גורני. בצד השני של הסקלה, הצנועים בינינו יוכלו למצוא קדילאק מגודלת סדרה 62, משנת 1955, במחיר מציאה של 15,000-20,000 דולר בלבד.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות