מארקו מרטין האסטוני השלים את היום השלישי והאחרון של ראלי פינלנד כדי להביא נצחון שני העונה, עבורו ועבור קבוצת פורד. אחרי שהיה הנהג המהיר ביותר לכל הדעות בראלי גרמניה, שם סבל "מכמות מזל רע של עונה שלמה" כדבריו, ביצע הפעם מרטין את המלאכה על הצד הטוב ביותר ורשם נצחון משכנע. היום הראשון, עם מזג אויר הפכפך שהביא גשם וגרם למסלול רטוב בחלקו הגדול, היה הצגת תכלית מדהימה של נהיגה וריטואוזית על המגבלות מצד שלושה – מרטין יחד עם שני חברי קבוצת פיז'ו, גרונהולם וברנס – שהותירו את כל האחרים הרחק מאחור וחלקו ביניהם את הנצחונות – רובם למרטין וגרונהולם. בסוף היום הוביל מרטין בפער דחוק של כ-3 שניות לפני גרונהולם. היום השני התחיל בידוק לפי הציפיות, עם קרבות עזים בין גרונהולם למרטין, כאשר ידו של הפיני על העליונה בשני הקטעים הראשונים – מספיק כדי לעלות למקום הראשון באותו שלב. אבל כאן נגמר הסיפור של גרונוהלם, מנצח שלושת הראלים האחרונים בפינלנד. ללא סיבה נראית לעין התפרק המיתלה הקדמי שלו והגלגל ניתק; גרונוהלם נאלץ לצלוע כאשר הפיז'ו 206 WRC נע על שלושה גלגלים – ולא נותר לו אלא לפרוש. הצרות של קבוצת פיז'ו המשיכו כאשר ברנס, המוביל באליפות, איבד זמן יקר – קרוב לדקה – בגלל בעיה במיסב גלגל. בשל כך הוא סיים את היום השני למעלה מדקה אחרי מרטין, בתוך קרב צמוד להפליא על המקום השני – סולברג (סובארו) וסיינז (סיטרואן) פיגרו אחריו בעשיריות-שניה בודדות. הדרמות של נהגי פיז'ו לא היו היחידות של היום השני. קולין מקריי, שנהג לדבריו על המגבלות כדי לנסות ולעמוד בקצב של השלישייה המובילה, הצליח לנצח בקטע מס' 14 (אותו הקטע בו יצא גרונהולם מהמשחק) – אבל מיד לאחר מכן קיבל עונש של דקה על עבירה טכנית פעוטה. שני קטעים לאחר מכן זה כבר לא שינה דבר – מקריי, במוד 110%, גלגל את הסיטרואן וגם הוא יצא מהתמונה. את היום השלישי החל מרטין עם יתרון בלתי ניתן לסגירה, בהנחה שלא יתרחשו תקלות טכניות. אחרי שניצח בקטע הראשון של היום הוריד קצת מרמת האטרף והניח לברנס (שניצח את שלושת הקטעים הבאים) ולסולברג לריב על המקום השני. שני קטעים לסיום היה ברנס שני בפער של 1.8 שניות, אבל הסיום היה שייך כולו לנורבגי של סובארו. סובלרג ניצח בשני הקטעים, חלף על פני ברנס ובסיום דורג שני – כמעט דקה אחרי מרטין ו-1.2 שניות דחוקות לפני ברנס. זה האחרון הצליח, למרות הכל, להגדיל שוב את יתרונו בראש הדירוג ל-5 נקודות לפני סאיינז, שסיים מקום אחד בלבד אחרי ברנס והצליח בכך לשמור על פער קטן בראש. ראלי פינלנד (סיבוב 9 מ-14), תוצאות סופיות 1. מרטין (פורד) 2. סולברג (סובארו), 58.9+ שנ' 3. ברנס (פיז'ו), 1:00.1+ ד' 4. סיינז (סיטרואן), 1:59.0+ 5. לואב (סיטרואן), 2:48.7+ דירוג נהגים ברנס, 49 נק' סאיינז, 44 גרונהולם, 38 סולברג, 38 לואב, 37 דירוג יצרנים 1. פיז'ו, 101 נק' 2. סיטרואן, 97 3. פורד, 60 4. סובארו, 60 5. סקודה, 20 6. יונדאי, 10