בחזרה לאמריקה - אוטו

בחזרה לאמריקה

אופל מביעה רצון לחזור לשוק האמריקאי – וכך גם רנו ופיז‘ו

כבר ידוע שמזה שנים האמריקאים מנסים לשפר את תדמיתם ואת מכירותיהם בשוק האירופי. המאמצים של GM להחדיר את קדילאק מחדש לאירופה ושל קרייזלר לשפר את מכירותיה מובנים. אבל אם לאמריקאים מותר לחזור לשווק באגרסיביות באירופה אז למה לא להפך? מעטים מאד יצרני הרכב מאירופה שזוכים ליצוג מכובד בשוק האמריקאי. המעטים האלה הן בעיקר יצרנים של מכוניות פרימיום (BMW, מרצדס, אודי) וחברות שמצליחות להתאים את חלק מההיצע שלהן לרוחו של השוק האמריקאי (פולקסווגן, וולוו). שאר היצרנים כמו פיאט, פיז'ו-סיטרואן, רנו ואופל נטשו מזמן את היבשת החדשה; חלקן אפילו לא טרח להגיע כי לא היה לו מה להציע לשוק האמריקאי, וניתן לייחס את ההעדרות גם למדיניות תביעות-הנזיקין הענקיות בארה^ב. כעת מנשבות רוחות חדשות. השוק האמריקאי שמוכר בקירוב 22 מליון (!) כלי רכב בשנה קורץ מאד ליצרנים מאירופה – ואלה כבר מרחרחים ובודקים אפשרויות לחזור לשוק החשוב הזה. לפני כחודשיים התבשרנו שפיז'ו ורנו בודקים אפשרויות לשיווק מחודש בארץ היאנקים, ועכשיו נודע לנו שגם אופל שוקלת לחזור ואף נמצאת כבר במגעים מתקדמים. יש בכך הגיון רב ולו בגלל הביצועים הלא-מדהימים של שלוחת GM באירופה. חדירה מחודשת לשוק האמריקאי היא צעד לוגיסטי מאד יקר ומסובך הדורש, בין היתר, פריסה חכמה של סוכנים על מנת ליצור מכירות ורווח וכאן בא היתרון של אופל, שכחלק מאימפריית GM תשתמש במערך ההפצה של הג'נרל – וככל הנראה תשווק על ידי סוכני פונטיאק. הרעיון הוא להביא לארה^ב את הספידסטר, שלא ממש מצליחה באירופה, וכך להשיג תדמית ספורטיבית. אחריה תגיע מן הסתם הוקטרה שמבוססת על פלטפורמת האפסילון, שתשמש את השברולט מאליבו הבאה ויש אומרים גם מכונית מבית קאדילק. מרטין סמית', יו^ר התכנון של GM אירופה, אומר שבזמן שהתוכניות לחזור לשוק האמריקאי מתגבשות יש כבר שיתוף פעולה בין אופל לבין בוב לוץ, ^צאר המוצר^ של GM. ^אני מקווה שהפרי הראשון למאמץ המשותף יהיה הפונטיאק סולטיס^ הוסיף. בהקשר זה יש להזכיר שלאחרונה הציגה ווקסהול, דהיינו אופל בתחפושת אנגלית, מכונית קונספט המבוססת על הסולסטיס. ובנתים פולקסווגן המתחרה מבית של אופל, משפרת עמדות בארה^ב. המכירות ממשיכות לעלות, בעיקר בגלל הטוארג שצפוי למכור השנה 25 אלף יחידות. אבל עדין יש פקפוקים לגבי הבאת הפייטון לאמריקה. פולקסווגן לא מצפה למכירות גבוהות, כ-4,500 יחידות בשנה, ולכן יש חשש לגבי כדאיות המהלך שיצריך מהם גם שדרוג במערך השרות. כך או כך יהיה מעניין מאד לראות כיצד יגיב השוק האמריקאי להתפתחויות הללו.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות