ה-X5 של ב.מ.וו הוא הצלחה בלתי מעורערת, שאף יצרה במו גלגליה חיקויים רבים. הוולוו XC90, למשל, הוא תוצאה ברורה של נסיון מצד וולוו לעקוב אחר הנוסחה המצליחה של ב.מ.וו – מכונית פנאי שעיקר כוחה בכביש, סטיישן גבוה, כוחני ויוקרתי יותר מאשר רכב-שטח רב תכליתי. כך גם תאומי פורשה קאיין/פולקסווגן טוארג. בארה^ב, שוק היעד העיקרי של ה-X5 ודומיו, קמו ל-X5 עוד מתחרים רבים, פחות מוכרים לנו, מצד מותגי-היקורה היפניים שם ועוד. לאור התחרות המתחזקת, ולמרות שהמכירות נמשכות במרץ (גידול של 32% השנה), עבר ה-X5 מתיחת אמצע-חיים מהותית לקראת 2004, שלוש שנים אחרי יציאתו לשוק. בנוסף לעדכונים עיצוביים הכרחיים עם חרטום משפחתי מובהק ועדכני יותר, מקבל ה-X5 שיפורים של ממש במערכות ההנעה. מנוע V8 שנלקח מסדרה 7 החדשה מחליף את המנוע הקודם בנפח דומה, 4.4 ל'; בסיוע מערכות מתוחכמות כגון ואלווטרוניק (במקום המצערת הקונבנציונלית) וסעפות מתכווננות בי-ואנוס, מוציא המנוע 320 כ^ס לעומת 286 כ^ס במנוע היוצא. המנוע החדש משודך לתיבה אוטומטית תואמת חדשה בת 6 הילוכים, לעומת 5 בתיבה הקודמת. התאוצה מ-0 ל-100 קמ^ש מתקצרת מ-7.5 ל-7.0 שניות בלבד. המהירות המרבית עולה מ-230 ל-240 קמ^ש. אם הביצועים האלו אינם מספיקים לכן, הגרסה הקרבית ביותר של ה-X5, ה-4.6i, עומדת להתעדכן אף היא עם מנוע בנפח 4.8 ל'; פרטים אודותיו לא נמסרו וגרסה זו תצורף מעט מאוחר יותר, באביב 2004, מספר חודשים אחרי תחילת שיווק הדגם המחודש. מנוע הדיזל 3.0 ל' מתעדכן אף הוא, כפי שכבר בוצע בסדרות 3 ו-5 של ב.מ.וו. המנוע המשופר מספק 218 כ^ס במקום 183, וקפיצה גדולה במומנט מ-41.8 קג^מ ל-51 קג^מ. השיפור בביצועים דרמטי – 0 ל-100 בתוך 8.3 שניות לעומת 10.1 בגרסה הידנית, בין היתר בסיוע תיבה חדשה בת 6 הילוכים. המהירות המרבית עולה מ-200 ל-210 קמ^ש. מנוע הבנזין 3.0 ל' המצויין ממשיך ללא שינוי. מערכת ההנעה הכפולה מקבלת בונוס בדמות xDrive, מערכת חכמה המשנה את חלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים לקדמיים לפי מצב האחיזה, על בסיס מידע המתקבל מחיישני גלגלים ומערכת בקרת היציבות, DSC. במערכת זו נתקלנו כבר ב-X3, רכב הפנאי הקומקפטי החדש של ב.מ.וו אשר יוצג בתערוכת פרנקפורט, שם יערוך גם ה-X5 מתוח-הפנים את הופעת הבכורה הפומבית שלו. המערכת נכנסת לפעולה לא רק בנסיעת שטח אלא גם בתנאי אחיזה ירודים בכביש, והיא תכנס לפעולה לפני הפעלת הבלמים על-ידי מערכת בקרת היציבות, המשמשת כבקרת אחיזה נפרדת לכל גלגל. בדגם היוצא, חלוקת הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים היתה קבועה ומערכת ה-DSC שימשה כבקרת אחיזה יחידה במצבי החלקה. ברשימת האבזור נמצא, לראשונה, אופציה לפנסים קדמיים אדפטיביים, העוקבים אחר כיוון הפניית הגלגלים בפניות. הפנסים עצמם הינם מסוג בי-קסנון, כסטנדרד בדגמי V8 וכאופציה בגרסאות 6 הצילינדרים. עוד מוצעת מערכת בקרת יציבות בגרירה, כתוספת למערכת בקרת היציבות. חיישנים מיוחדים מדווחים על כל מצב העלול להתפתח לתנועת-מטוטלת מסוכנת של הנגרר ומפעילים בעדינות את הבלמים כדי להחזיר את היציבות לקדמותה. יחד עם ציון-הריסוק המירבי של 5 כוכבים שקיבל ה-X5 לאחרונה, מצהירה ב.מ.וו על בטיחות גבוהה במיוחד לדגם החדש.