UMI, יבואנית איסוזו, הציגה בסוף השבוע רשמית את המחליף של הטנדר איפון – D-MAX. מדובר בטנדר חדש לגמרי, עם הופעה שונה לחלוטין לה תורמים לא רק קוים מודרניים אלא גם פרופורציות שונות: בסיס הגלגלים ארוך ב-2.5 ס"מ מהאיפון היוצא, תא הנוסעים ארוך ומרווח משמעותית, אך האורך הכללי קצר ב-7 ס"מ ועומד על 490 ס"מ – דהיינו סרחי עודף קצרים. מן החוץ מרשים ה-D-MAX במראהו הכוחני עם פנסים גדולים המטפסים גבוה, פתחים גדולים בשבכה הקדמית, כנפיים מודגשות, חישוקי סגסוגת וצמיגים גדולים. הרוחב הכללי צמח ל-180 ס"מ וגם הגובה האמיר ל-173.5 ס"מ. את מחיר המראה המשופר של הטנדר משלם ארגז המטען שהצטמצם בגודל. מול הארגז הקודם במידות של 151x153 ס"מ מציג הארגז החדש אורך ורוחב של 138x149 ס"מ. מבחינה מכנית מציע ה-D-מקס מנוע משופר עם הספק המקרב אותו לשיאן הסגמנט, הניסן ווינר, יחד עם תיבה אוטומטית חדשה לגמרי. המנוע להבדיל מהתיבה, אינו חדש לחלוטין – הוא מתבסס על בלוק המנוע של הטרופר. הנפח נותר 3.0 ל' עם ראש בעל שמונה שסתומים, אבל מערכת הזרקה היא כעת ישירה – עדיין לא מסילה משותפת. הנתונים מצביעים על שיפור ניכר, 131 כ"ס ב-3,800 סל"ד (לעומת 109 באיפון), ו-30 קג"מ (28.5 לגרסה הידנית) ב-2,000 סיבובים, לעומת 26 קג"מ באיפון. התיבה האוטומטית החדשה מכונה "מקסמטיק" ולדברי איסוזו היא מותאמת במיוחד לטנדר/פנאי/שטח. היא אינה בולטת מטה כפי שכל כך מפריע באיפון – לגבי אופי הפעולה נצטרך להמתין למבחן. גם תיבת ההעברה חדשה ומשתמשת בפיקוד חשמלי לשילוב אפשרויות ההנעה השונות. היא מאפשרת לעבור להנעה כפולה בנסיעה רצופה עד 100 קמ"ש. בגרסאות כפולות ההנעה מצוייד הדיפרנציאל האחורי במנגנון מוגבל החלקה. נעילה מלאה – אין. איסוזו טוענים לשיפור ביכולת הגרירה. תא הנוסעים, כאמור, גדול ומרווח באופן משמעותי עם השקעה בולטת בעיצוב המודרני של הפנים. איסוזו שיפרה מאוד גם את נושא הבטיחות עם שידרוג מערכת הבלמים שתכלול עתה ABS ו-EBD לחלוקת עוצמת בלימה (תקני למעט גרסאות הבסיס), שתי כריות אוויר, אזורי ספיגת אנרגיה בשלדה וקורות הגנה. השלדה עצמה קשיחה באופן משמעותי בשני המישורים, ויש סימנים המורים על השקעה לצמצם NVH באופן משמעותי. ה-DMAX מוצע למכירה בעשר גרסאות (שאחת מהן חד-קבינה ידנית) ובשלוש רמות גימור: B בסיסי, S, ו-LS. טווח המחירים מתחיל מ-118,000 ש"ח לחד-קבינה עם הנעה אחורית ועד ל-161,000 עבור די-מקס כפול קבינה/כפול הנעה ברמת איבזור LS. כל המחירים לא כוללים מע"מ. מ-UMI נמסר כי כבר ביום ההשקה נרשמו מעל 400 הזמנות לטנדר החדש!