עד לאחרונה ידענו שיגואר זה יגואר. כמו שאנחנו אוהבים לומר, ליגואר אין סטיישן, ליגואר אין האצ'בק, וליגואר אין דיזל. דיזל זה מלכלך, דיזל זה מרעיש. אריסטוקרטיה אמיתית לא שותה דיזל. והנה, באה הבשורה על מנוע הדיזל החדש שפורד מפתחת יחד עם PSA, והפכה את עולמנו המבודד, רווי השמפניה והקאוויאר, על פיו. המכונית הראשונה שתקבל את הדיזל V6 החדש תהיה לא אחרת מאשר היגואר S-טייפ. איככה והכיצד? ובכן המציאות הכלכלית עושה את שלה, וכדי להצליח באירופה חייבים דיזל – גם במכוניות יוקרה מהשורה הראשונה. כך שבינתיים, עוד בטרם יושלם פיתוחו של מנוע הדיזל החדש והמתקדם, תוחבת יגואר מנוע דיזל גם בחרטום המכונית היותר-צנועה שלה, ה-X-טייפ. הפעם לא היה צורך בפיתוח חדש – פורד, בעלת הבית, תרמה את מנוע הדוראטורק 2.0 ל' של המונדאו, שבא כבר מהבית עם כל מה שצריך – מסילה משותפת ו-130 כ"ס. ב-X-טייפ, כך אומרים לנו, הוא יהיה שקט וחלק במיוחד. הביצועים של גרסת הדיזל סבירים בהחלט: 9.5 שניות מ-0 ל-100, ומהירות מרבית של 200 קמ"ש – כל זאת עם צריכת דלק ממוצעת לפי התקן האירופי של 18 ק"מ/ליטר. יש, אגב, תיבה ידנית בלבד.