עד היום הסתדרו מכוניות יגואר בלי מנועי דיזל – יש שיאמרו "התעקשו להסתדר". אבל המציאות האירופית עושה את שלה, ככל הנראה, ובתוך שנה תופיע היגואר-דיזל הראשונה: S-טייפ עם מנוע דיזל V6 חדש לגמרי, 2.7 ל' עם הספק נאה של 205 כ"ס. המנוע המדובר מפותח במשותף על-ידי פורד וקבוצת PSA (פיז'ו-סיטרואן), שכבר שיתפו ביניהם פעולה בהצלחה בפיתוח מנוע טורבו-דיזל קטן, 1.4 ל', המשמש בפייסטה החדשה ובמגוון דגמי פיז'ו וסיטרואן. המנוע ייוצר במפעל פורד בדאגנהם שבלונדון, בהיקף ראשוני של 150,000 יחידות בשנה. בפרוייקט המשותף השקיעו שתי החברות סכום של 350,000 יורו. הדגם הראשון שיקבל את המנוע החדש יהיה ה-S-טייפ של יגואר – הפעם הראשונה בה מכונית של יגואר מקבלת מנוע דיזל כלשהו. לא פלא, לאור ריבוי מנועי הדיזל המתקדמים בקרב המתחרות בפלח היוקרה. האם השלב הבא יהיה יגואר סטיישן...? בהמשך יופיע המנוע בדגמי סיטרואן, פיז'ו ופורד נוספים. ב-S-טייפ יספק המנוע ביצועים מרשימים – מדובר על מהירות מרבית של 240 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 בכ-7 שניות, בגרסה הידנית. עם נתונים אלו תנסה יגואר להתמודד מול ה-530d החדשה של ב.מ.וו, והמרצדס E270 CDI ו-E320 CDI. ההחלטה על הוספת מנוע דיזל להיצע יגואר נובעת, ככל הנראה, גם מהתחזית להתפתחויות עתידיות בשוק האמריקני, שם צופים לחדירה בהיקף גדל והולך של מנועי דיזל. לא מכבר חידשה מרצדס מכירת דגמי דיזל בארה"ב, לאחר הפסקה מאז 1999.