את מחקריה של חברת J.D. Power אנו כבר מכירים היטב; החברה מתמחה בסקרי דעת קהל, אמינות, איכות, שביעות רצון וכן הלאה. בין היתר, מדי שנה מפרסמת החברה סקר 'איכות ראשונית', המתיחס לכמות התקלות מהן סבלו מכוניות שונות בשלושת החודשים הראשונים לאחר עלייתם על הכביש. מדובר, יש לציין, בסקר שאינו כולל מרכיב ^שביעות רצון^ או אלמנטים סוביקטיביים אחרים, אלא אך ורק מספר התקלות. בסקר העדכני, שהתפרסם זה עתה, השתתפו מעל 52,000 רוכשי מכוניות משנת הדגם 2003 – ובתוצאות אין הפתעות. בנתח הארי של המקומות הראשונים זכו – שוב – מותגי טויוטה. דגמי טויוטה ולקסוס זכו במקומות הראשונים ב-6 מתוך 16 קטגוריות (מותגי קבוצת פורד, כולל מאזדה, השיגו 5 מקומות ראשונים; GM שלושה, הונדה ודיימלרקרייזלר – 1 כ^א); כיצרן השיגה טויוטה (כולל לקסוס) את המקום הראשון הכולל, אם כי בתוצאה פחות טובה מאשר בשנה שעברה – 115 תקלות מדווחות ל-100 מכוניות, לעומת השיא שנקבע אשתקד ועמד על 107 תקלות. ארבעה מחמשת הראשונים השיגו תוצאות פחות טובות מאשר אשתקד, זאת למרות שהממוצע של כלל התעשייה נותר ללא שינוי, 133 תקלות לכל 100 מכוניות. המשמעות היא שהפערים בין היצרנים מצטמצמים. היוצאת-דופן בין המובילות היתה פורשה, ששיפרה את תוצאתה מ-122 ל-117 תקלות ל-100 מכוניות, ועלתה למקום השני. ב.מ.וו, קבוצת הונדה (כולל אקיורה) ולמרבה הפלא GM הן הבאות בדירוג. המותג הטוב ביותר – ושוב, אין כאן הפתעה – היה לקסוס, עם 76 תקלות בלבד לכל 100 מכוניות. המותג הגרוע ביותר ברשימה הוא האמר של GM, עם תוצאה לא נעימה של 225 תקלות ל-100 מכוניות – אם כי לפחות חלק מכך ניתן להסבר על ידי סוג התלונות: רובן התיחסו לצריכת דלק מוגזמת... מגמת השיפור ניכרת היטב בקרב יצרני אירופה וארה^ב, שצמצמו את הפער בינם לבין הממוצע היפני עד כדי 9 בעיות בלבד ל-100 כלי רכב, לעומת הפרש של 19 תקלות לפני חמש שנים. את הממוצע הגרוע ביותר השיגו, עדיין, המותגים הקוריאניים – אבל גם כאן הפער הצטמצם דרמטית: לפני 5 שנים היה ההפרש בין המספרים הממוצעים 116 תקלות, הפעם – 26 בלבד. אבל השיפ0ור הגדול ביותר באיכות ראשונית נרשם אצל מותג יפני – סוזוקי: מ-210 תקלות ל-100 כלי רכב אשתקד, ירד המספר ל-144 בלבד השנה. קאיה השתפרה מ-212 תקלות אשתקד ל-168 השנה ואילו קבוצת ניסאן (כולל אינפיניטי) עלתה למקום השישי עם תוצאה של 135 תקלות, לעומת 152 בשנה שעברה. ...וגם שביעות רצון חברת AutoPacific האמריקאית פחות מוכרת מ-JDPower, אך בניגוד לזו האחרונה מתמחה אך ורק במחקרים וניתוח בתחום הרכב. כמה ימים לפני פרסום סקר JDPower פרסמה אוטופסיפיק תוצאות סקר משלה. הסקר הקיף למעלה מ-36 אלף רוכשי מכוניות מדגמי 2002 בצפון אמריקה, והפעם מדובר בסקר שביעות רצון המתיחס למגוון פרמטרים כגון נוחות, בטיחות ושביעות רצון כללית. המותג המוערך היה... קאדילק, שזוכה זו השנה השניה ברציפות בתואר; בשנה שעברה המקום הראשון נחלק עם לקסוס. זו האחרונה התנחמה בכך שה-LS430 היא מכונית הנוסעים שזכתה לציון הגבוה ביותר בין כל הדגמים שנסקרו, זאת בנוסף לזכיה בקטגוריית מכוניות הפאר – בפעם הרביעית ברציפות. בנוסף לכך, מכונית הקופה-קבריולט של לקסוס, ה-SC430, זכתה בתואר מכונית הספורט המוערכת ביותר. בפלח השוק של המשפחתיות היוקרתיות זכתה האקורד האמריקאית, ובקטגורית המשפחתיות הרגילות (משפחתיות גדולות באירופה) זכתה המאזדה 6. בקטגורית הקומפקטיות חולקת החיפושית החדשה לבית פולקסווגן (שאגב לא ממש מצטיינתה בסקרי אמינות) את המקום הראשון עם... יונדאי אלנטרה! הקוריאנים גם שובעים נחת מהסורנטו של קאיה, שהוא ה-SUV הרגיל המוערך ביותר. ואם כבר נגענו ב-SUV ישנם גם קטגוריות בינוני, גדול ויוקרה שבהם זכו ה-GMC אנוויי, פורד אקספדישן ולינקולן נביגיטור בהתאמה. אגב, הטנדרים של טויוטה, הטאקומה והטונדרה זכו כל אחד בקטגוריה שלהם; בקטגוריית Heavy Dutyזכה הפורד סופר-דיוטי, הגרסה-לעבודה של ה-F150. פרס מיוחד הוענק לניסאן מוראנו על הצטיינות בשנה הראשונה ליצור. יש לציין כי נבחרו מנצחים בלא פחות מ-20 קטגוריות, לא כולל היצרן המצטיין; מתוך ה-20 הצטיינה הונדה, שגרפה 5 מקומות ראשונים. קבוצת טויוטה/לקסוס רשמה 4 זכיות, וכך גם פורד – כולן בקטגוריות SUV וטנדרים – אלא אם נכלול גם את זכיית המאזדה 6 כמוזכר לעיל. GM השיגה 3 מקומות ראשונים,פולקסווגן, קאיה ויונדאי – 1 כל אחד. שימטו לב כי לקבוצת דיימלר-קרייזלר אין כל יצוג ברשימת המנצחים, וגם לא לב.מ.וו.