תכנית הקיצוצים של משרד האוצר לא פסחה על משרד התחבורה ועל ענף הרכב – בדרך מפתיעה. לכתבי 'אוטו.קו.איל' נודע, ממקורות פנימיים במשרד התחבורה ^שאין לפקפק באמינותם^, על תכנית מיוחדת לגבות אגרה נוספת, דרך תשלום הרישוי השנתי, מבעלי מכוניות בעלות תיבות ידניות – בדומה לנעשה כיום לבעלי מכוניות דיזל. את הרעיון גיבשה ועדת-היגוי מיוחדת שמונתה למציאת פתרונות יצירתיים להתגברות על הקיצוץ התקציבי ומציאת מקורות מימון נוספים. ההסבר העומד מאחורי המהלך התמוה הוא שבעלי מכוניות ידניות נהנים מביצועים טובים יותר מצד אחד, ולכן ברור כי גבוהים הסיכויים כי יהנו יותר מהשימוש בכביש הציבורי – ואך טבעי כי ישלמו יותר על כך. יתירה מזאת: עקב צריכת דלק נמוכה יותר, העלויות השוטפות נמוכות יותר גם הן והדבר גורם לאי-צדק חברתי. ^אין סיבה שהם יהנו יותר וישלמו פחות מכלל הנהגים במדינה, שרובם ככולם פוסעים בדרך המלך ונוסעים באוטומט כמו כולם^. כך, מילה במילה, התבטא שלא לציטוט אחד מבחירי משרד האוצר, גבאי כיס-עמוק (שאת כינויו במסדרונות המשרד אין אנו יכולים לפרט, אך אתם יכולים לדמיין). במשרד התחבורה קיבלו בברכה את הצעד החדש, בתקווה כי יביא קץ אחת ולתמיד לתופעת הנהנתנות של בעלי תיבות ידניות המהווים מיעוט קטן – אך קולני, מציק, מטריד ואף מסוכן מבחינה ערכית-סוציאלית – במשק. התגובות בקרב מגזרים שונים היו מעורבות. י.כ, בעל ניסן אלמרה, קיבל בברכה את הצעד החדש (שבינתיים, אגב, לא אושר רשמית, אך גם לא הוכחש). ^תיבות ידניות הן ממילא שרידים ארכאיים שמקומם לא יכירם במכונית מודרנית^, אמר. במועדון סובארו אימפרזה, לעומת זאת, שחבריו נוהגים כולם במכוניות ידניות, התקבלה הבשורה בתדהמה מעורבת בזעם. ^מי אמרת שהעלה את הרעיון הזה? ועדת-היגוי? זו ועדת תת-היגוי^, אמר אריק רוזנבלום, דובר המועדון. ^אנו נלחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד הגזרה^. יעקב שחר, מבעלי סוכנות וולוו והונדה בישראל, העדיף לא להגיב בשלב זה והסתפק בהצהרה ^אנחנו הולכים על אליפות וזהו^. ואילו ד., העובדת במתחם הבורסה, הגיבה: ^על עבודה ידנית אנחנו דווקא גובות פחות^.