אוונסיס מלכת הריסוק (עודכן) - אוטו

אוונסיס מלכת הריסוק (עודכן)

המשפחתית הגדולה החדשה של טויוטה קבעה את הציון הגבוה ביותר שהושג עד היום במבחני NCAP (עודכן 30.4)

הטויוטה אוונסיס היא, רשמית, המכונית שמתרסקת בצורה הטובה ביותר... במובן החיובי. במבחני יורו-NCAP האחרונים הצטרפה האוונסיס למתי-מעט המכוניות שזכו לציון המרבי של 5 כוכבים, ובכך לכשעצמו אין חדש – קדמו לה בכך הרנו לגונה, מרצדס C-קלאס, מרצדס E-קלאס, סאאב 9-3, רנו ול-סאטיס ורנו מגאן; אבל האוונסיס עשתה זאת עם ניקוד של 34 נקודות, נקודה יותר מהשיא הקודם שעמד על 33 נקודות (ניקוד אותו השיגו כל המכוניות המוזכרות לעיל). יש להוסיף כי 34 הוא הציון המירבי הניתן להשגה במבחני הריסוק לכשעצמם – 16 נקודות בריסוק הקדמי, ו-18 נקודות בריסוק הצד. אלא שניתן לקבל 2 נקודות-זכות נוספות עבור תזכורות לחגורות-בטיחות. נקודות אלו הן שאפשרו לרוב המכוניות המוזכרות לעיל להשיג את הניקוד המאפשר ציון של 5 כוכבים. הרנו לאגונה היא היחידה עד כה שהשיגה את הציון שלה ללא סיוע של נקודות-בונוס, כאשר איבדה רק נקודה בודדת במבחן הריסוק הקדמי, ואילו הרנו מגאן נעזרה בנקודה בודדת. שאר המכוניות המוזכרות קיבלו 31 מתוך 34 נקודות-ריסוק אפשריות, ונעזרו בשתי נקודות הבונוס כדי להגיע לציון של 33. לא שכל זה ממש עקרוני, אבל אנחנו אוהבים לשחק עם מספרים. בשלב זה אין אנו יודעים כיצד הושג הציון של האוונסיס, והאם היו כאן נקודות-אקסטרה בגין התזכורות לחגורות הבטיחות. סביר להניח שכן – אף יצרן אינו מרשה לעצמו לפספס בנקודה זו כיום, עם נקודות שקל ופשוט – וזול! – להשיגן. אבל זה לא ממש משנה. כדאי, עם זאת, להזכיר כי מבחן הריסוק עבר עדכון קל והוא עכשיו מחמיר מעט יותר. השינויים כוללים מדידה מדוייקת יותר של תנועת הדוושות, ושימוש בבובה רגישה יותר למבחן ריסוק-הצד. אמנם ספק אם ההבדל של נקודה אחת בציון יבוא לידי ביטוי מוחשי בתאונות בעולם האמיתי, אבל ברור שמדובר בהישג חשוב לזכות טויוטה, כיצרן היפני הראשון – והרביעי בלבד בסך-הכל – שזוכה לציון 5 כוכבים במבחני NCAP; בודאי ובודאי תשמח טויוטה כאשר מדובר בדגם בעל חשיבות עליונה בשוק האירופי כמו האוונסיס. יש לציין כי האוונסיס מצויידת ב-9 כריות אויר כסטנדרד, כולל כריות מיוחדת להגנה על ברכי הנהג. ויש, כרגיל, להזכיר שאין להשוות בין ציונים שהושגו על-ידי מכוניות מקטגוריות-גודל שונות. עדכון 30.4 לאחר פרסום הדו^ח המלא על-ידי NCAP, עולה כי אכן הציון של 34 נקודות הושג בסיוע שתי נקודות-בונוס בגין תזכורות חגורות בטיחות. בריסוק קדמי השיגה האוונסיס ציון של 14 נקודות (88%) ובריסוק צד – 18 נקודות (100%), ובסך הכל – 32 נקודות, לפני בונוסים ומע^מ. עדיין מכובד, אך נקודה פחות מהשיא. הרנו לגונה נשארת המכונית שהשיגה את תוצאת הריסוק-נטו הטובה ביותר עד היום. יש לציין כי במבחן הפגיעה בהולך-רגל הצטרפה האוונסיס לרשימה הארוכה של מכוניות שהשיגו ציון נמוך של כוכב אחד בלבד – בהחלט מאכזב.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות