היצור הקופסתי והחביב הנראה כאן נראה כעוד מכונית-תצוגה מקורית של ניסאן. למעשה, מבט מהיר מגלה דמיון – מאד לא מקרי – למכונית-קונספט שהראתה ניסאן בתערוכת ג‘נבה 2001, הצ‘אפו. אלא שבמקרה זה, מדובר במכונית סדרתית לכל דבר, העונה לשם CUBE. היא תוצג בתערוכת טוקיו הקרובה, שתפתח לקהל ב-30 באוקטובר.

לניסאן כבר יש "קיוב" (קופסה) – היא הוצגה ב-1998, ואינה נראית כלל עתידנית או מבריקה. מעין סופרמיני מוגבהת, בסגנון הנפוץ מאד ביפן. הקיוב החדשה היא משהו שונה לגמרי – קוי רטרו מעוגלים שיוצרים, למרות הכל, עיצוב חדשני ורענן. המבנה הקופסתי מודגש, ותורם לתכונה המרכזית של המכונית – מרחב-פנים ונוחות לנוסעים. ארבעת הגלגלים נדחפו לפינות המכונית, עם בסיס גלגלים שהוארך ב-7 ס"מ אך אורך כללי שירד ב-2 ס"מ, ל-3.73 מ‘. בין היתר, המושב האחורי זז קדימה ואחורה בשיעור של 22 ס"מ (!), כאשר במצבו הקדומני ביותר מתקבל תא-מטען ענק – יחסית למכונית קטנה שכזו – בנפח 470 ל‘.
הקופסה החדשה מצויידת במנוע 1.4 ל‘, עם תמסורת CVT רציפה בעלת אפשרות ל-6 יחסים ידניים. אבל הפרט המכני המעניין באמת הוא מערכת הנעה כפולה חדשה, המכונה e-4WD: ההנעה היא קדמית בדרך כלל, וכאשר נדרשת הנעה כפולה נכנס לפעולה מנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים. בכך נחסכת, כמובן, כל מערכת העברת הכוח לאחור.

תערוכת טוקיו השנה, ה-36 במספר, מוגדרת כתערוכת רכב מסחרי.