זוכרים את הרנו-אספאס-תצוגה מתערוכת ג‘נבה? הריהי לפניכם, בגרסה הסדרתית שתחשף לציבור בתערוכת פריז בסוף החודש והמכונה אספאס IV. הנתונים המרשימים והעיצוב האלגנטי מחזקים עוד יותר את הטיעונים להגדרת האספאס כמובילת הנוסעים הטובה ביותר בעולם.
הדגם החדש מציע מפרט עשיר ביותר המכוון כולו להובלת עד 7 נוסעים בנוחות מרבית. תא הנוסעים גדל בכל הכיוונים, ובין היתר ארוך יותר ב-14 ס"מ יחסית לדגם היוצא. מרחב הפנים גדל בהתאם בכל המימדים, ובעיקר שופר מרווח הראש לנוסעים בשורה השלישית. כל שבעת המושבים – כורסאות מפנקות – זהים זה לזה, והם נעים על מסילות המותקנות לכל אורך תא הנוסעים. ניתן לסדרם, כמובן, במגוון אפשרויות מודולריות. רשימת האבזור כוללת מערכת בקרת אקלים רבת עוצמה עם שליטה נפרדת לנוסעים הקדמיים (בנפרד לכל צד), ולכל שורת מושבים; כל מושב מצוייד בפתח אוורור עילי ותחתי נפרד. מפרט הבטיחות מציע 8 כריות אויר, כולל – לראשונה – כריות קדמיות ליושבים בשורה השניה.
האספאס קיבל את המיתלים הקדמיים של הלגונה והול-סאטיס, ומיתלה אחורי חדש לגמרי. מגוון המנועים הורחב וכולל 3 מנועי בנזין ו-3 מנועי דיזל: בנזין - 2.0 ל‘ 140 כ"ס, 2.0 ל‘ טורבו (חדש בהיצע) עם 165 כ"ס, ו-3.5 ל‘ V6 עם 245 כ"ס המחליף את מנוע ה-3.0 ל‘ הקודם; דיזל מסילה משותפת - 1.9 ל‘ dCi עם 120 כ"ס, 2.2 ל‘ dCi עם 150 כ"ס, ו-3.0 ל‘ V6 בעל 180 כ"ס. המנועים ה"נחותים" מקבלים תיבה ידנית 6 הילוכים, דגמי הביניים (2.2 dCi ו-2.0 טורבו) אפשרות לתיבה הידנית הנ"ל או אוטומטית 5 הילוכים, והדגמי ה-V6 – את התיבה האוטומטית לבדה.
מפרט האבזור עשיר ביותר וכולל פנסי קסנון, חיישני חניה, גשם ואור, וגולת הכותרת – גג שמש ענק, באורך כ-2 מטר ורוחב מטר!