משרד התחבורה פרסם אמש (יום א‘, 1/9/02) "תכנית חירום למאבק בתאונות הדרכים" – כך לפחות הם קוראים לזה. התכנית כוללת הארכת תקופת החניכה לנהגים חדשים והגברת יעילותה, מתן כלי ענישה חזקים יותר בידי שוטרים, הגברת האכיפה באמצעים אלקטרוניים וחיוב נהגים להשתלם בנהיגה מתקדמת.

הצעד העיקרי עליו דיווחו במשרד התחבורה מכוון לעבר נהגים חדשים. תקופת החובה לנהוג בליווי הוארכה מחודשיים לשישה חודשים. בנוסף, יאסר על הנהגים החדשים להסיע נוסעים נוספים ברכב, מעבר למלווה. בתחום האכיפה והענישה מתכננים במשרד התחבורה הרחבת מערך האכיפה האלקטרוני ומבצעי אכיפה באזורי בילוי ובכבישים מסוכנים. קציני משטרה יוכלו לשלול רשיון נהיגה על המקום בעת ביצוע עבירות חמורות ל-90 יום, במקום 30 יום המותרים כעת.

צעד נוסף הכלול בתכנית החירום הוא חיוב נהגים חדשים לעבור השתלמות במגרש החלקה כתנאי לקבלת רשיון קבוע. המשרד מדווח על תכניות להקמת 8 מגרשים נוספים. יש לציין כי צעדים אלו, החשובים ביותר מבין אלה הכלולים ב"תכנית החירום", כלולים בהמלצות וועדת בקר שמסקנותיה אומצו על ידי שר התחבורה לפני עידן ועידנים ויש לתמוה מדוע לא יושמו עד כה. שאר המלצות תכנית החירום הן בגדר זמירות נושנות ופופוליסטיות המתנגנות לאחר כל מבול של תאונות קטלניות, כמו זה שנחת עלינו בשבוע שעבר.