זה היה מאותם רגעים בהם אני ממש מצטער שאני לא ג'יימס בונד עם מצלמה בתוך השעון או לפחות... לפחות סטיב אוסטין (זוכרים אותו?) עם העין הביונית שמצלמת כל דבר. לפתע, בלי אזהרה, נכנע האיש של מאזדה למבול השאלות שלי לגבי המאזדה3 העתידית ואמר "רוצה לראות אותה?" לא. מה פתאום, שאני ארצה לראות את המאזדה3 הבאה?! זו בסך הכל המכונית החשובה ביותר בישראל. אבל מתוך נימוס אמרתי כן, והאיש שלף מחשב נייד, פתח אותו, והראה לי את התמונות של גרסת הסדן החדשה שתופיע ממש תוך שבועות קרובים. "ואתה כמובן לא מצלם..."
"החזית מזכירה לי קצת את ה-MX5, בייחוד בזכות יחידות התאורה ומכסה מנוע מעט מוגבה מבעבר שמשתפל בחדות גדולה יותר לפגוש"
אז אתם יכולים להבין שלא צילמתי. אבל ראיתי את התמונות הרשמיות, המקצועיות לחלוטין (כנראה מתוך תיק העיתונות העתידי) וללא שום הסוואה. ראיתי ורצתי לספר לחבר'ה שבידי הבשורה – מאזדה ממשיכה בגישת הזום-זום הספורטיבית שלה. טוב לדעת שהחברה לא שקעה לאיזו גישה שמנמנה, משפחתית ושמרנית יותר. המכונית החדשה אמנם ממשיכה את קודמתה, במיוחד מהצד, אבל עדיין שונה מספיק ובפירוש נראית טוב. החזית מזכירה לי קצת את ה-MX5, בייחוד בזכות יחידות התאורה ומכסה מנוע מעט מוגבה מבעבר שמשתפל בחדות גדולה יותר לפגוש. הוא מפוסל יותר וחלקו המרכזי מוגבה (בניגוד לנוכחית שם המרכז נמוך מהצדדים). גם פנסי הערפל המלבניים והמאוד בולטים מזכירים לי את הדגמים הספורטיביים של מאזדה.

מאחור בולט מייד הדמיון למאזדה 6 בגלל יחידות התאורה שלהם עיצוב דומה מאוד, וגם בגלל קו מכסה תא המטען. מהצד שומרת ה-3 על דמיון לדגם הנוכחי, אך עם דפנות מפוסלות יותר. בייחוד אמורים הדברים לגבי אזור הדלת-כנף אחורית שמקבל תפיחת כוח נאה. הרושם הכללי שהיא מעט נמוכה ורחבה מבעבר וחובקת יותר את הכביש, אבל איש שיחי מבטיח שהגובה דומה. ובכלל למרות שבתמונות היא נראית גדולה יותר הוא טוען שבסך הכל המידות נותרו דומות. בסופו של דבר ה-3 החדשה נראית חסונה, בוגרת ואפילו איכותית יותר מבלי לאבד את הניחוח הספורטיבי במראה. זו בהחלט אבולוציה למראה הקיים אבל היא כזו שמבוצעת באופן טוב ומוצלח יותר מאשר במאזדה 6.
בלעדי:
צילום: מנהל
" מאחור בולט מייד הדמיון למאזדה 6 בגלל יחידות התאורה שלהם עיצוב דומה מאוד, וגם בגלל קו מכסה תא המטען"
והפנים. חשבתם שלא הגענו אליו? גם כאן ברורה האבולוציה וגם כאן המראה בוגר, איכותי ויוקרתי יותר. מאזדה שמרה על מדי המהירות והסל"ד עגולים ושקועים וגם גווני הכחול אדום ה"ספורטיביים" שבתוכם נותרו, אבל איך שהוא, הכל נראה פחות מצועצע ויותר לעניין. גם פקדי מערכת האקלים העגולים והייחודיים למאזדה נותרו דומים. קצת יותר למעלה, באזור מערכת השמע קבלה המכונית את שיטת ה"צלב" לסידור המתגים (פקד עגול במרכז הצלב ומתגים סביבו) המקובלת כיום. אבל השינוי הגדול ביותר הוא קשת קמורה ברכות מעל המחוונים שממשיכה לכיוון הנוסע ומחביאה על רקע חשוך את צגי המערכות. גם הגוונים, לפחות בתמונה שאני ראיתי מוסיפים לאווירה הנעימה.

אז כן, יש למה לחכות ולפחות מבחינת המראה עושה רושם שלדלק מוטורס שוב יש קלף חזק ביד (למרות שהם כבר הוכיחו שהם מסתדרים כמעט עם כל קלף). ה-3 החדשה אמורה לנחות בארץ במהלך חודשי אפריל מאי. חטיבות הכוח יהיו דומות ובמרכזן כמובן גרסת 1.6 ליטר אוטומטית (4 הילוכים) לא שונה בהרבה מזו שמוצעת כרגע. יהיה מעניין...