פעם ידיעה כזו היתה מרגשת אותנו ואת עולם הרכב. היום, כאשר כל יצרן עממי המכבד את עצמו מציע מכונית קופה-קבריולה כזו או אחרת, אנחנו לא ממש מתעלפים מהחשיפה של הלקסוס IS 250C: גרסת הקופה-קבריולה של סדרת ה-IS המוכרת היטב. בכך נמשכת הרחבת היצע הגרסאות של ה-IS, שכוללת גם – להזכירכם – את מכונית-הביצועים היחידה של לקסוס, ה-IS-F.
מבחינת הבסיס המכני אין הבדל בין הקופה-קבריולה החדשה לבין ה-IS 250 המוכרת לנו המשווקת בישראל: אותו מנוע V6 בנפח 2.5 ל' המפיק 208 כ"ס ומעביר אותם דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית. הגג המתקפל עשוי אלומיניום לטובת חסכון במשקל, משלושה חלקים לטובת הפשטות. פתיחתו או סגירתו אורכים רק 20 שניות, שיא-סגמנט לדברי לקסוס.
כדי להקל ככל הניתן על הגישה למושבים האחוריים, הדלתות ארוכות ב-30 ס"מ תמימים מאלו של ה-IS סדאן, והמושבים הקדמיים צוידו במנגנון קיפול-הזזה מהיר. מערכת בקרת האקלים הותאמה למשימתה השונה (והקשה יותר) כאשר הגג פתוח, וגם מערכת השמע – מארק לוינסון עם 12 רמקולים, אגב – כוילה לתפקוד אופטימלי גם כאשר הגג פתוח.
עוד מספרת לקסוס על תכנון אוירודינמי יעיל של הקופה-קבריולה החדשה, אשר הביא למקדם גרר מרשים של 0.29 – לא הרבה מעל מקדם הגרר (יוצא הדופן, אגב) של הסדאן, 0.27. תחום הבטיחות טופל על ידי כריות-צד גדולות במיוחד המספקות הגנה גם לראש – מכוניות בעלות גג מתקפל אינן יכולות לכלול כריות-וילון קונבנציונליות להגנה על ראשי הנוסעים.
הלקסוס קופה-קבריולה הזו בודאי אינה פורצת דרך, וגם העיצוב – מוכרחים לומר – אינו יוצא דופן. מצד שני, דווקא בסגמנט הזה של משפחתיות-גדולות-פרימיום אין עודף תחרות עם גג קשיח מתקפל: רק ב.מ.וו, למעשה. כך שאולי לקסוס יודעים מה הם עושים.