בתערוכת טוקיו 2007 הציגה אודי קונספט ראשון שבישר על מכוניתה הקטנה העתידית: A1 מטרופרוג'קט קוואטרו (מאז שונה השם ל-"A1 פרוייקט קוואטרו"). בשלב זה אנו כבר יודעים כי ה-A1 מיועדת לייצור, כסופרמיני-פרימיום שתתחרה במיני המצליחה של ב.מ.וו. עכשיו, בתערוכת פריז, מציגה אודי גרסה נוספת במשפחה – הפעם האצ'בק 5 דלתות, בניגוד לקונספט הראשון שהיה בעל 3 דלתות. לכן גם מכונה המכונית "ספורטבק", כמו גרסת ה-5 דלתות של ה-A3.
אורכה של מכונית-הקונספט החדשה הוא 3.99 מ', רוחבה 1.75 מ', גובהה 1.40 מ' ויש בה מקום לארבעה נוסעים. היא מצויידת ביחידת הנעה היברידית: מנוע TFSI מוגדש-טורבו בנפח 1.4 ל' אשר מפיק 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ, יחד עם מנוע-עזר חשמלי שמוסיף הספק מירבי של 27 כ"ס – ומה שחשוב יותר, עוד מומנט של 15.3 קג"מ. ההנעה היא קדמית, בסיוע דיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה אקטיבי. שני המנועים יחד מספקים ביצועים "מרשימה" לפי הגדרת אודי, 7.9 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 200 קמ"ש, אבל מעניינת יותר העובדה שהמנוע החשמלי מסוגל גם להניע את הרכב לבדו – ולטווח מרשים: עד 100 ק"מ, בסיוע מערך מצברי ליתיום-איון. המהירות המרבית עם המנוע החשמלי היא מעל 100 קמ"ש. יחד עם בלימה רגנרטיבית ודימום אוטומטי של מנוע הבנזין כאשר אין בו צורך, אודי מצהירה על צריכת דלק מרשימה של 25.6 ק"מ/ל', ועל פליטת CO2 של 92 גרם/ק"מ בלבד.
השליטה על אופן פעולת המכונית מתבצעת בסיוע מערכת Drive Select, דוגמת זו שכבר קיימת ב-A4. הנהג בוחר את מוד הפעולה הרצוי והמערכת קובעת פרמטרים שונים. במצב Efficiency (יעילות), למשל, המנוע החשמלי משמש כאמצעי ההנעה הראשי ומנוע הבנזין נכנס לפעולה רק כאשר טעינת המצברים יורדת אל מתחת ל-20%. במצב ספורט, המערכת משלבת את שני המנועים ובנוסף גם משנה את תכונות הניהוג באמצעות המיתלים האדפטיביים, Magnetic Ride. נזכיר עוד כי ההנעה עוברת דרך תיבת S-טרוניק רובוטית, וכי צמיגי מכונית התצוגה הם 225/35 על חישוקי "18.
בשלב זה לא מדברת אודי על לו"ז לייצור סדרתי, אך ידוע כי ה-A1 אמורה להגיע לשוק בשנת 2010.