בשנים האחרונות ראתה מזראטי הצלחה רבה במירוצי GT של ה-FIA עם מכונית מסלול המבוססת על ה-MC12, מכונית-על שכל מטרתה היתה לספק בסיס סדרתי למכוניות המירוץ. בין היתר הביאה ה-MC12 למזראטי את אליפות היצרנים של ה-FIA בקטגוריית GT1 במשך שלוש שנים רצופות, בין 2005 ל-2007. עכשיו מכינה מזראטי מכונית חדשה שתייצג את המותג במסלולים: גרנטוריסמו MC קונספט. הפעם בחרה מזראטי להתבסס על דגם יותר "עממי", שיזוהה יותר עם המכוניות שהיצרן מוכר לציבור הרחב: הגרנטוריסמו S, הגרסה הקרבית של הגרנטוריסמו אשר הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה.
השינויים שעוברת ה-MC לעומת הגרנטוריסמו הרגילה הינם מרחיקי-לכת: המיתלים הותאמו למשימות מסלול, יחד עם בלמים מחוזקים וחישוקי "18 יעודיים, רחבים מהמקוריים ("12 במקום "8.5 קדימה, "13 במקום "10.5 מאחור). הצמיגים הם סליקס ברוחב 315 מאחור ו-285 מלפנים. מפשקי הגלגלים הורחבו והמכונית כולה עברה הנמכה דרמטית. המרכב עשוי כולו חומרים מרוכבים וחלקים נרחבים ממנו תוכננו מחדש, כולל שפע של כונסים נוספים או מוגדלים לאספקת אוויר צונן למנוע ולמכלולים אחרים כגון הבלמים. תוספות אוירודינמיות תורמות להופעה וליצירת כוח-הצמדה ניכר במהירויות גבוהות. פנים המכונית מכיל רק את הנדרש לצרכי מירוצים, כולל כלוב התהפכות פנימי שמספק הקשחה ניכרת לשילדה. דיאטה חריפה במשקל, שכוללת למשל החלפת החלונות ושימוש בפנלים דקים למרכב החיצוני (שלא לדבר על השלכת כל אבזרי הפינוק המיותרים), הביאה למשקל כולל של פחות מ-1,400 ק"ג, לעומת קרוב ל-1,900 ק"ג לגרנטוריסמו הסדרתית. המנוע עבר גם הוא טיפול אם כי כאן השיפור צנוע יחסית, והתפוקה עולה מ-433 כ"ס בגרנטוריסמו S ל-450 כ"ס ב-MC קונספט.
ובענין הזה של הכינוי "קונספט", אל תתרגשו ממנו יותר מדי: המכונית מיועדת בהחלט לייצור, ותוצע ללקוחות פרטיים עבור קטגוריות GT3 ו-GT4 כבר לקראת עונת 2009.