סיום השנה העברית עובר עלינו בפירוש באווירה סינית כאשר מייד אחרי 'כלל תעשיות' שהודיעה על הסכם עם BYD הסינית, מודיעה גם חברת 'דוד לובינסקי' על חתימת הסכם יבוא עם יצרן סיני. במקרה של לובינסקי מדובר ב-SAIC יצרן הרכב הסיני שרכש את זכויות הייצור של רובר המנוחה וגם את סאנגיונג ונאנג'ינג (שרכשה את פסי הייצור של רובר) ואשר משתף פעולה עם ג'נרל מוטורס ופולקסווגן בייצור כלי רכב בסין. אגב, מעניין לציין שלובינסקי היא שותפה בגרעין השליטה של IDB, חברת האם של כלל תעשיות שכאמור הודיעה על הסכם ליבוא דגמי BYD לישראל.ה-550, אולי הסינית הראשונה בישראל"זה שנתיים שאנחנו מנהלים איתם רומן, זו חברה נפלאה יש שם צוות פנטסטי וזו מתנה נפלאה בשבילינו עבור ראש השנה" אמר לנו דורי מנור מנכ"ל לובינסקי. "SAIC אינה מוכרת היום כיצרן עצמאי אלא בעיקר כיצרנית של מכוניות GM ופולקסווגן אבל היא ענקית וגדולה בהרבה מכל החברות העצמאיות. לדעתנו היא תהיה היצרן מספר אחד בסין. היא מייצרת כ-1.8 מליון כלים בשנה וב-2009 אמורה לגדול ל-2.4 מליון כלים. לפני שנתיים היו 120 יצרני רכב בסין היום יש 80 ובסוף יהיו שלושה. ואנחנו לא רוצים להמר לכן הלכנו על מספר אחד". החוזה נחתם אמש בשנגחאי ומנור מדגיש שהוא עוסק רק ב-SAIC ולא בנוגע לסאנגיונג או לשותפות האחרות של היצרן הסיני.

מה השם
עדיין לא ברור כיצד יקראו למותג החדש באירופה ובישראל, הודעה על כך תצא כנראה בעוד חודשיים. ואולם כבר כעת מסביר מנור שהמכוניות ימכרו ברשת עצמאית עם אולמות ומוסכים נפרדים. "מדובר בהשקעה גדולה לאורך שנים" מסביר מנור. החוזה שנחתם עם הסינים הוא לחמש שנים והוא יתחדש באופן אוטומטי.

לפי מנור תחילת השיווק בישראל תתרחש באמצע 2009 אחרי שה-550 החדשה של החברה תעבור תקינה אירופאית (יורו 5). זו תהיה המכונית הראשונה של היצרן הסיני בארץ ואחריה תגיע ה-MG-TF, מבריטניה או מסין. מכונית זו תעמוד בתקינת יורו 4 אבל זה מספק מכיוון שמדובר בגרסת המשך למכונית של רובר-MG.
כמו שסיפרנו בעבר את ה-750, הגרסה הסינית לרובר 75, לא מתכוונים ב-דשןב לייצא לאירופה. הם ימתינו להצגה מכונית חדשה ומהודרת על הבסיס הזה.
ה-550 תוצע תחילה עם מנוע 1.8 ליטר טורבו שלו 160 כ"ס ואשר ישודך לתיבה אוטומטית של איסין עם שישה הילוכים. בלובינסקי עדיין לא יכולים לדבר על מחירים, אך מצפים גם לגרסאות חלשות וזולות יותר. לפי היבואן באפריל צפויה גם הצגת מכונית עממית יותר, שתגיע לאירופה ממש כמו הדגם היוקרתי יותר. כאמור בלובינסקי לא מתכוונים לחכות להשלמת מבחר הדגמים של SAIC כדי להתחיל בשיווק. ולפחות כרגע הם עשויים להיות הראשונים במירוץ המכוניות מסין לישראל.