פולקסוואגן טארו - יוצר עד 1996, למעשה טויוטה היי-לקס בתחפושת
מקורות באירופה מדווחים על ניסויים חשאיים ביותר, בשלב זה, של טנדר חדש מבית פולקסוואגן. אותם מקורות מדווחים כי מדובר בפיק-אפ קומפקטי, במימדים של ההאנטר, הנבארה או ההיי-לקס ושלפי מידע ראשוני יוצע בגרסאות חד, קבינה וחצי ודאבל קבינה עם אופציה להנעה כפולה ועם יכולת שטח של ממש. כל פרט נוסף נתון לספקולציות, כמו למשל האם מדובר בפיתוח עצמאי של פולקסוואגן או הישענות על טכנולוגיה של יצרן אחר. חשוב לזכור כי בעבר היה שת''פ בין טויוטה לפולקסוואגן וגרסאות ההיי-לקס שווקו בשווקים מסוימים עם הסמל של פולקסוואגן, כאשר פרט לכך המדובר היה בטויוטה לכל דבר.
טנדר לפולקסוואגן?
צילום: מנהל
קונספט AAC מ-2000. הפעם הכיוון יהיה שונה בתכלית

אם אכן יבשיל הפרויקט החשאי הזה לכדי ייצור סדרתי, הרי שיש בכך הפתעה מסוימת שכן פולקסוואגן זנחה את רעיון הטנדר זה מכבר וגם הכיוון המדובר שונה ממה שניתן היה לחזות. למי ששכח – הנה תמונה של קונספט משנת 2000 שנקרא AAC והמתאפיין בקרבה משפחתית הדוקה לטוארג שהושק שנתיים מאוחר יותר. היה זה בשיא פריחת הטנדרים בארה''ב שהעתיד נראה שופע טנדרים גדולים, מפוארים וחזקים. פולקסוואגן אמנם לא המשיכו עם הרעיון דנן אך מאז השקת הקונספט צצו מעת לעת שמועות בדבר הטנדר העתידי של פולקסוואגן, שמועות שבחלקן אכן מתבססות על הרהורים ושיקולים אמיתיים בפולקסוואגן (כמו, אגב, גם בב.מ.וו ומרצדס...).
עתה כאמור התמונה מתחילה להתבהר במקצת וככל הנראה יושק טנדר אמיתי, קרי: לעבודה ובמחיר ראוי. יש המאמינים גם כי טנדר שכזה יהווה קדימון או זרז לפיתוח והשקת רכב שטח בינוני – שימוצב בין הטיגואן לטוארג – אך יציע מחיר תחרותי, קשיחות, אמינות ויכולת שטח/עבודה של ממש, מה שקשה לומר על היצע רכבי הכביש-שטח הנוכחי של פולקסוואגן. עד שהתמונה תתבהר, ניאלץ להמתין בסבלנות.