הדור הנוכחי של ה-A4 הוצג עוד בשנה שעברה, אבל רק עתה הגיעה אודי לטפל גם בגרסה החמה של המשפחתית הגדולה שלה, ה-S4. מעבר לשימוש בפלטפורמה ובעיצוב של ה-A4 העדכנית, השינוי המשמעותי ביותר חל מתחת למכסה המנוע. ה-S4 הקודמת הגיעה עם מנוע V8 אטמוספירי בנפח 4.2 ל', ואילו החדשה מקבלת את מנוע ה-TFSI החדש בעל מגדש העל, V6 בנפח 3.0 ל' אותו חשפה אודי לפני מספר חודשים.באופן מפתיע, ההספק המירבי נמוך במקצת לעומת ה-S4 היוצאת, 333 כ"ס לעומת 344 שהפיק מנוע ה-V8; במומנט המירבי, לעומת זאת, חלה עליה של כ-3 קג"מ, מ-41.8 ל-44.9, והשיא הזה מתקבל על פני תחום סל"ד רחב יותר: מ-2,500 ועד 4,850 סל"ד. מסיבה זו, כנראה, התאוצה עליה מצהירה אודי מציגה שיפור ניכר: רק 5.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, לעומת 5.9 שניות ב-S4 היוצאת. מרשים עוד יותר הוא השיפור בצריכת הדלק. אודי מצהירה כי ה-S4 החדשה חסכונית בכ-25% לעומת הקודמת!
כבעבר תוצע ה-S4 עם תיבה ידנית 6 הילוכים, אלא שהאופציה האוטומטית עכשיו היא תיבת ה-S-טרוניק (הכינוי של אודי ל-DSG) עם 7 הילוכים.
לעומת ה-A4, ה-S4 מונמכת ב-20 מ"מ הנעה הקואטרו מחלקת את הכוח באופן התחלי עם 40% קדימה ו-60% לאחור; פרט חדש ומעניין הוא דיפרנציאל אחורי "ספורט" אופציונלי, המדמה דיפרנציאל מוגבל-החלקה באמצעות מצמד בעל בקרה אלקטרו-הידראולית אשר מאפשר שליחת יותר כוח לגלגל האחורי החיצוני בעת פניה. המערכת בעלת זמן תגובה של עשירית שניה. אופציות נוספות – וקצת מפתיע שהן אופציות בלבד – הן מערכות-עזר בהן נתקלנו כבר ב-A4 החדשה: "דרייב סלקט", המאפשרת לבחור בין שלושה מצבים המגדירים את אופי תגובת המנוע, פעולת תיבת ההילוכים (אם מותקנת S-טרוניק) וההגה, בלחיצת כפתור; בולמים אדפטיביים; והיגוי דינמי עם יחס משתנה.
בשלב זה הוצגה ה-S4 בגרסאות סדאן וסטיישן (אוואנט). מן הסתם, גרסת קבריולה תתווסף לאחר שתוצג ה-A4 קבריולה הרגילה. שיווק גרסאות ה-S החדשות יחל באירופה במרץ 2009.
נזכיר עוד כי ה-S5 הנוכחית, המבוססת על ה-A5 שהיא מצידה למעשה גרסת-קופה של ה-A4 העדכנית, הקדימה את ה-S4 והוצגה עוד בשנה שעברה – והיא מצויידת במנוע ה-V8 הקודם.