אחת ממכוניות התצוגה היותר-מרשימות בתערוכת ז'נבה האחרונה היתה ה-9X של סאאב, מעין קופה 2 דלתות האמורה לבשר על סאאב קומפקטית עתידית. עכשיו חושפת סאאב גרסה חדשה של ה-9X, אשר תוצג בתערוכת פריז בעוד פחות משבועיים: 9X Air ("אוויר"), עם גג רך מתקפל. מכוניות פתוחות הן מסורת ארוכת-שנים אצל סאאב וה"אייר" בהחלט ממשיכה ראויה לאותה מסורת, לפחות מבחינה עיצובית. גג-הבד הרך מכונה Canopy Top, והוא מתקפל בנפרד מהחלון האחורי שנותר במקומו (ולכן נותרות כאן שתי קורות C התומכות בחלון האחורי ובגג). הקיפול מתבצע באופן חשמלי וסאאב כבר הגישה בקשה לפטנט לגבי גג זה. לדברי סאאב, אגב, ה-9X תוכננה מלכתחילה בשתי הגרסאות, קופה וקבריולה.בצד המכני אין שינויים לעומת ה-9X המקורית, מה שאומר שיש כאן אותו שילוב של מספר טכנולוגיות: גדישת טורבו, דלק ביולוגי וסיוע היברידי. המנוע הוא 1.4 ל' טורבו המתוכנן לפעול על תערובת אתנול E85, ומפיק בעזרתה הספק מרשים של 200 כ"ס (בעבודה על בנזין רגיל ההספק המירבי יורד ל-170 כ"ס, עדיין מרשימים). המומנט המירבי מרשים לא פחות, 28.6 קג"מ (עם אתנול) שמושגים על פני טווח רחב במיוחד, מ-1,750 ועד 5,000 סל"ד. בפעולה על בנזין שיא המומנט יורד ל-23.5 קג"מ אך התחום רחב עוד יותר, מ-1,500 ועד 5,200 סל"ד! המנוע מסתייע בהזרקה ישירה ובתזמון משתנה לכל השסתומים, מה שמאפשר שמירה על יחס-דחיסה גבוה יחסית של 1:10.2 למרות לחץ גדישה מירבי של 1.6 באר. לצד ההיברידי אחראי מנוע-עזר חשמלי הניזון ממצבר ליתיוום-איון, ונטען על-ידי בלימה רגנרטיבית (אם כי כאן לא נמצא את הפאנל הסולארי שהותקן על הגג הקשיח של ה-9-X). תיבת ההילוכים היא רובוטית בעלת 6 הילוכים. החישוקים – כיאה למכונית-תצוגה – הם "21, לא פחות, עם צמיגי 245/35.
בסיס הגלגלים הוא 2.705 מ' והאורך הכללי 4.43 מ'. הנתון התמוה היחיד הוא המשקל – 1,800 ק"ג, למרות שלדברי סאאב לא נדרשו הרבה חיזוקים למרכב עקב פתיחת הגג ותוספת המשקל הינה צנועה. אבל נתון המשקל מסביר את ביצועי התאוצה הלא-ממש-מרשימים יחסית להספק המנוע: רק 8.1 שניות מ-0 ל-100 בפעולה על E85. צריכת הדלק ופליטת CO2, לעומת זאת, בהחלט מרשימות: 15.4 ק"מ/ל' ו-107 גרם/ק"מ בפעולה על אתנול, או 20 ק"מ/ל' ו-119 גרם/ק"מ על בנזין.