פורשה משלימה את מהלך ההשתלטות שלה על פולקסווגן. ביום שלישי האחרון (16/9) רכשה פורשה עוד 4.89% ממניות חברת פולקסווגן (14 מיליון מניות) כך שכעת ברשותה 35.14 ממניות השליטה בחברה. היעד המוצהר לפי הכרזת נשיא ומנכ"ל פורשה, ד"ר ונדלין וידקינג (Wiedeking) הינו הגעה לאחזקה של 50% בחברה, אולם כבר כעת – לאחר שרף 35% נחצה – בידי פורשה השליטה בפולקסווגן.

מהלך זה לא רק שהופך את פולקסווגן (על נגזרותיה) לחברת בת של פורשה, אלה מעניק לפורשה גם את כתר 'היצרנית השלישית בגודלה בעולם'. עד עתה תואר זה היה שייך לפולקסווגן, לאחר שנילקח לאחרונה מידי פורד שירדה למקום הרביעי בטבלת המכירות העולמית.

פורשה, החוגגת השנה 60 שנות ייצור, החלה את מהלך בכדי להגן על פולקסווגן מפני השתלטות עוינת של גורם מחוץ לגרמניה. זאת, לאחר שהאיחוד האירופי החליט לבטל את החוק – שכבר הוכר כ'חוק פולקסווגן' – בטענה שהוא אינו חוקי היות והוא מונע מעבר חופשי של כסף בתחומי האיחוד.

כעת, לאחר הרכישה והבקשה הפורמלית לרשות להגבלים עסקיים בגרמניה, נדרשת פורשה להציע לפולקסווגן לרכוש ממנה את חברות הבנות הגרמניות שברשותה, קרי אודי. על פי החוק הגרמני, על פורשה לעשות זאת תוך ארבע שבועות כאשר הצעת המינימום – 0.86% מאודי – עומדת על כ-170 מיליון יורו. לפורשה אין רצון לשנות את מבנה חברות הבנות של פולקסווגן או לפצלן, כך שפולקסווגן, המחזיקה 99.14% ממניות השליטה באודי, צפויה לסרב להצעתה של פורשה ולהמשיך ולהחזיק באודי.