השבוע סיפרנו לכם על מכונית המרוץ ההיברידית של פיז'ו. נראה שהרעיונות ההיברידים של פיז'ו זולגים גם לכבישים הציבוריים.
לקראת תערכות פריז המתרגשת עלינו (פתיחה לקהל הרחב-4 לאוקטובר) משחררת פיז'ו שלוש תמונות של רכב התצוגה ההיברידי שלה, הפרולוג – התחלה, בד"כ בסיפור או במחזה – אולי תחילת הסיפור ההיברידי קורסאובר הסדרתי של פיז'ו?!
המכונית נראית נורמלית לגמרי ואינה בעלת מראה ייחודי דוגמת רכבים היברידייים אחרים כמו הטויוטה פריוס או ההונדה אינסייט. ככל דגמי פיז'ו מהשנים האחרונות, גם לפרולוג חזית בעלת גריל המדמה לוע גדול, אך עם הדגשה מובלטת לנושא. הפרופורציות של הרכב מלמדות על היותו קרואסאובר או מיניוואן. גם ההודעה הרשמית מציינת כי הרכב משלב את הטוב מכל העולמות, כך שזהו הימור מושכל שזהו אכן קרוסאובר בהתהוות.
מכנית, יחידת הכוח ההיברידית המשולבת מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית מנפקת 200 כוח סוס ופולטת 109 גרם Co2 לכל ק"מ. אמנם מעט יותר מהפריוס עם 104 גרם Co2 לכל ק"מ אך עם הספק גבוה ב-30 אחוז. אילו מנועים בדיוק, נפחים תצורות ומידות? לא נמסר בהודעה הרשמית הרי צריך לשמר את העניין לתערוכה עצמה.
האם זהו המראה של ה-3008 (שם משוער לקורסאובר) ההיברידית? אם נלמד מרכב התצוגה הקודם אשר זכה לשם זה בעבר, הוא הרי היה באמת פרולוג למראה ה-308SW, כך שיתכן וגם כאן מראהו של הפרולוג ל-2008 יזכה לראות את הכבישים הציבוריים.