אם נראה לכם שהסיד מסמלת את שיאה של המתקפה המחודשת של קיה על השוק הישראלי אז כדאי לכם לדעת שליבואן יש עוד כמה קלפים בשרוול. ואלה יצאו לשוק המקומי במהלך 2009. התוספת החשובה ביותר לשוק המקומי היא כמובן היורשת של הסראטו, שהוצגה לאחרונה בקוריאה ומכונה שם 'פורטה' (Forte).הפורטה מבוססת כמובן על פלטפורמת הסיד זו שמשמת את היונדאי i30 ואת מחליפת האלנטרה שלא מוצעת באירופה. אך בניגוד ליונדאי, אנשיו של רמי אונגר בטוחים שהמכונית המשפחתית של קיה תקבל תקינה אירופאית וששיווקה לא יוגבל רק למזרח ולארצות הברית. ותוספת כזו להיצע, במיוחד על רקע החיסרון של יונדאי, בהחלט מעודדת אותם ובצדק. המכונית החדשה אמורה לנחות כאן באמצע השנה הבאה, ובאופן ברור תהווה תוספת חשובה ביותר למבחר המקומי של קיה המתחדשת.
הפורטה נסמכת על בסיס הגלגלים של הסיד (265 ס''מ) אבל עם תוספת של 30 ס''מ (לכדי 453 ס''מ), ארוכה ממנה מהותית. עם זאת, לפחות בגרסתה הקוריאנית, היא מעט נמוכה וצרה יותר – 146 ס''מ ו-177.5 ס''מ בהתאמה. בקוריאה היא חמושה במנוע 1.6 ליטר בנזין המפיק 124 כ''ס, אך גם ב-1.6 טורבו-דיזל עם 128 כ''ס.
וזה לא הכל, שכן בקיה עוד מכינים למתחרים הפתעות. כזכור בקיה שואפים להביא ב-2009 גם את ה'סול' החדשה, רכב קטן שנע בין פנאי למיניוואן ומשתמש במכללי ההנעה של הסיד.