סדאן עם מראה של קופה? אף אחד לא יאשים את פולקסווגן במקוריות-יתר (או ביכולת שמירת סוד, במקרה זה): לא רק שהרעיון העומד בבסיסה של הפאסאט CC נלקח ישירות מהמרצדס CLS, אלא שגם בעיצוב אפשר לגלות סימני דמיון. וזה לא שמישהו מופתע, אחרי שצילומי ריגול הופצו ברחבי הרשת מזה כבר. אבל כל זה לא גורע מהעובדה שפולקסווגן הצליחה להמציא מחדש את הפאסאט, להעניק חיים חדשים לדגם – ובאותה הזדמנות גם לשדרג את עצמה כלפי מעלה. שוב. אפשר רק להתפלא על הבחירה באותיות CC, שבעולם הרכב מייצגות בדרך כלל קופה-קבריולה (או דגם כלשהו של קוניגסג...).העיצוב הוא אולי לא ממש של קופה, אך בכל זאת מעניק לפאסאט CC צללית אלגנטית ונעימה לעין, הרבה יותר מהפאסאט הסטנדרטית – ולפחות לטעמו של כותב שורות אלה, גם יפה בהרבה. עוזרת כאן העובדה שה-CC ארוכה מהסדאן ב-3.1 ס"מ, רחבה ממנה ב-3.6 ס"מ (עם הרחבה צנועה במפשקי הגלגלים) ונמוכה ב-5 ס"מ. הגג כולל חלון שקוף במידות 112 על 75 ס"מ, ופולקסווגן מספרת על גישה נוחה לתא המטען – בלי לציין את נפחו, שמן הסתם הצטמק במקצת.
כפי שקרה עם ה-CLS (ועם גרסאות קופה, בדרך כלל), הפאסאט CC תמוצב גבוה יותר מהסדאן עליה היא מבוססת. בתא הנוסעים ניתן לבחור בין גימור אלומיניום או עץ, והוא מצוייד בתאורה נסתרת חדשה ליצירת האווירה היוקרתית המתאימה. אפשר לבחור במושבים קדמיים מחוממים וממוזגים, טכנולוגיה שקודם לכן היתה קיימת רק במכונית הפאר של פולקסווגן, פייטון. מאחור מתוכננת ה-CC לשני נוסעים בלבד, במושבים נפרדים.
בצד הדינמי מציעה הפאסאט CC מערכת המכונית Dynamic Drive Control, או DDC בקיצור. המערכת מאפשרת בחירה בין שלושה מצבים – 'נוחות', 'רגיל' ו'ספורט' – ומשנה לא רק את תכונות המיתלים אלא גם את תגובת ההגה. גרסאות ללא מערכת ה-DDC יקבלו מיתלים עם כיול יותר ספורטיבי מהפאסאט הרגילה.
היצע המנועים מתחיל ב-1.8 TSI העדכני, עם 160 כ"ס ואפשרות לתיבת DSG מהדורהחדש עם 7 הילוכים (בנוסף לתיבה ידנית רגילה). עוד מוצע מנוע ה-2.0 טורבו המוכר (בכינויו החדש, TSI) עם תיבות 6 הילוכים ידנית או אוטומטית רגילה, ובראש ההיצע – V6 בנפח 3.6 ל' עם 300 כ"ס, הנעת 4מושן כפולה ותיבת DSG עם 6 הילוכים. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות בלבד.
עוד בהיצע צמד מנועי דיזל 2.0 ל' מהודר החדש, המצוייד בהזרקת מסילה משותפת, בהספקים של 140 ו-170 כ"ס.
ייצור הפאסאט CC יתחיל באביב הקרוב והשיווק בפועל באירופה יחל ברבעון השלישי של השנה.