לאחר שנות צפייה ארוכות, הבטחות עוד מימי הטרום השקה ולא מעט דרמות (האם בכלל, היכן ועל-ידי מי תיוצר) מצטרפת למשפחת מיני המוצלחת לבית ב.מ.וו בת חדשה. מדובר אמנם בינתיים רק בקונספט, אך המסלול אל הייצור הסדרתי ברור וישיר. המיני קרוס-אובר קונספט הנה גרסת הפנאי-שטח כפולת ההנעה הראשונה של המיני, ובנוסף – היא גם המיני הראשונה הארוכה מארבעה מטרים ובעלת הנעה 4X4.
תערוכת פריז: מיני קרוס אובר קונספט
צילום: מנהל
כבר במאי ידענו על כוונותיה של ב.מ.וו לחשוף את המיני-קרוסאובר בפריז, ועכשיו משחררת החברה מידע נוסף ותמונות של מכונית התצוגה. מהקונספט אפשר בהחלט להבין פחות או יותר כיצד תיראה הגרסה הסדרתית, הצפויה להגיח מאולמות הייצור בתחילת 2010.
תערוכת פריז: מיני קרוס אובר קונספט
צילום: מנהל
מרכיבי העיצוב כוללים סבכה קדמית המשוכה מטה והמשולבת בכרום, ארבע דלתות ולא שלוש כמו הקלאבמן (האחורית-שמאלית סמויה כמו בקלאבמן או במזדה RX7, האחורית-ימנית רגילה), דלת אחורית הנפתחת כברכב מסחרי (ולא צמד כמו בקלאבמן), פנסים מעט גדולים יותר, חיפויי פלסטיק בצידי הרכב, גג בצבע טורקיז התואם את הצבע הפנימי של חישורי 6 הזרועות וארבע מושבים (כאשר צמד האחוריים בר הזזה של עד 13 ס"מ קדימה–אחור).
תערוכת פריז: מיני קרוס אובר קונספט
צילום: מנהל
המרכיב העתידני אשר מושך את העין הנו לוח מחוונים מרכזי דמוי גלובוס העולם המכיל את כל מידע הרכב, מולטימדיה, ניווט וכדומה. אנחנו לא ממש סגורים על כך שזה יגיע לגרסה הסדרתית... מה שכנראה כן סגור הוא המחיר, נכון יותר – המיקום בהיררכיה של גרסאות המיני השונות: גבוה למעלה. כנראה שהקרוס-אובר תהיה היקרה בליין של מיני.

*גילוי נאות: בבעלות הכותב מיני, אמנם עתיקה אבל בכל זאת מיני, מכאן שתתייחסו להתלהבותו בעירבון מאוד מוגבל... (המערכת)