כאן הכל התחיל. אודי פייקס פיק, הקונספט (כן, עם מנוע V12 TDI ו-500 כוח-סוס...). הוצג לראשונה בדטרויט 2003 כאב רוחני ל-Q7 שנולד 3 שנים מאוחר יותר
לאחר לא מעט הקדמות וציפיות יוצג רשמית ה-SUV-דיזל החזק ביצור סדרתי, ה-Q7 V12 TDI Quattro בשמו המלא. אנו חשבנו שתחילת המכירה תהיה לאחר תערכות ז'נבה אך התבדנו. עתה נראה כי לאחר תערוכת פריז יוכלו תאבי הכוח והשטח להניח ידם על 500 כוח-סוס זוללי סולר, מחולקים בין 12 בוכנות.
תערוכת פריז: אודי Q7 V12 TDI Quattro
צילום: מנהל
כזכור, ה-Q7 הבריון מצויד במנוע דיזל בעל שורשי מרוץ מרשימים. הוא מבוסס בחלקו על מנוע ה-V12 בנפח 5.5 ליטר שהוביל את האאודי R10 TDi שלוש פעמים לניצחון במרוץ 24 השעות של לה-מאן. שם, אמנם, עמד ההספק המרבי על יותר מ-650 כוח-סוס; כאן ההספק עומד על 500 כוח-סוס כאמור, מנפח של 6.0 ליטרים ממנוע ה-V12. אבל גם כך זהו הרכב הסדרתי בעל מנוע הדיזל החזק אי-פעם.
תערוכת פריז: אודי Q7 V12 TDI Quattro
צילום: מנהל
הכוח האדיר מתקבל בין היתר הודות לצמד מגדשי טורבו ומצנני ביניים. המומנט המרבי עומד על 102 קג''מ מרסקי סלעים, והוא זמין בטווח הסל''ד שבין 1,750 ל-3,250.
תיבת ההילוכים המעבירה את הכוח הרב לכל הגלגלים היא אוטומטית, עם שש מהירויות. התיבה חוזקה ושופרה בכדי שתעמוד בעומסים הקיצוניים הצפויים מיחידת כוח שכזו. מערכת הקואטרו - ההנעה הכפולה הקבועה של אודי - שופרה אף היא והרכב מגיעה עם מתלי אוויר סכטנדרט וחישורי 20 אינצ' (ניתן לבחור גם ב-21 אינצ').
תאוצה מ-0-100 קמ"ש אורכת 5.5 שניות קצרות ומהירות הסופית המוגבלת אלקטרונית הנה 250 קמ"ש.
תערוכת פריז: אודי Q7 V12 TDI Quattro
צילום: מנהל
בפנים, כצפוי, מוצע כל הטוב שאודי יודעת להציע במכוניות היוקרה שלה. זה כולל בין היתר המון עור משובח (המושבים בשני גוונים), מערכת DVD הכוללת אופצית ניווט מובנית, מערכת שמע של Bose (או מערכת של Bang & Olufsen - בתוספת תשלום), בקרת שיוט אקטיבית, מערכת לסיוע בחניה, גג שמש כפול, נגיעות כרום ברחבי התא ועוד ועוד (ועוד).
למרות המספרים המרשימים, צריכת הדלק הממוצעת - הרשמית המוצהרת - מרשימה עוד יותר ועומדת על 8.4 ק''מ/ליטר. אם נעמיד מולו את הב.מ.וו. X5 עם יחידת V8 בנזין 4.8 ליטרים 355 כוח-סוס תתקבל צריכת דלק של 8.3 ק"מ לליטר, פחות נסועה בפחות כוח ותאוצה...
תערוכת פריז: אודי Q7 V12 TDI Quattro
צילום: מנהל
תחילת המכירה צפויה החל מחודש נובמבר. בארץ - עוד לא ידוע מתי, האם בכלל וכמה. זול המפלצת הזו לא תהיה בשום מקום; בגרמניה פורסם כבר המחיר (החל בכ-130,000 יורו), שזה כמעט פי שניים מה-Q7 4.2 ליטר בנזין, שמוצע אצלנו בעבור כ-650,000 שקל... תעשו את החשבון בעצמכם.