טרנס-סיבריה הנו ראלי הנערך ממוסקבה ועד מונגוליה, על פני כ-7,200 ק"מ דרכים לא דרכים.בשנת 2006 זכה פורשה קיאן מותאם במיוחד במקום הראשון, בשנת 2007 בשלושת המקומות הראשונים והשנה כבש את ששת המקומות הראשונים!
לא פלא אם כן שהחברה הגרמנית מכבדת הצלחה זו במהדורה מיוחדת אשר תוצג בתערוכת פריז (4-19 אוקטובר), אשר תוצע למכירה בתחילת 2009.
תערוכת פריז: פורשה קאיין טרנס-סיבריה
צילום: מנהל
מבחינת המכלולים, הרכב זוכה לטוב מכל העולמות. המנוע הנו ה-4.8 ליטרים V8 המוכר מגרסת ה-S ללא מגדש טורבו אולם כאן הוא זוכה לתוספת הכוח של דגם ה-GTS ומנפק 405 כוח סוס. תאוצה 0-100 קמ"ש תושג לאחר 6.1 שניות קצרות בתיבה הידנית בת 6 המהירויות, כ-0.5 שניות מהר יותר מה-S הפשוט ולא תעצרו לפני שתגיעו ל-253 קמ"ש. ההבדל בביצועים בולט בנתון תאוצת הביניים 80-120 קמ"ש בהילוך חמישי עם תוצאה של 6.6 שניות בהשוואה ל-8.6 שניות ב-S הרגיל. לאלו החושקים בשתי דוושות בלבד תוצע גם גרסה אוטומטית טיפטרוניק בת שש המהירויות.
תערוכת פריז: פורשה קאיין טרנס-סיבריה
צילום: מנהל
המכונית מגיעה מצויידת במערכת PASM (Porsche Active Suspension Management) ומתלי אוויר לשם הקטנת הגלגול והגברת היכולת בשטח טכני ובשילוב מערכת PTM (Porsche Traction Management) יכול הנהג לשלוט בהעברת הכוח בין הצירים. בתנאים רגילים מועבר 62 אחוז מהכוח לגלגלים האחוריים כאשר בחירה בהילוך נמוך ובנסיעת שטח, מערכת ה-ABS עוברת התאמה אוטומטית למצב "נסיעת שטח" והנהג יכול להגיע לנעילה של עד 100 אחוז בדיפרנציאל האחורי. המרכב התחתון זכה לתוספת מיגונים המאפשרת חציית שטחים ללא חשש לנזק כבד למכלולים ולמכל הדלק.
תערוכת פריז: פורשה קאיין טרנס-סיבריה
צילום: מנהל
כדי ששוכני דרך אחרים ידעו שלא מדובר בסתם עוד פורשה קיאן S פשוט, מציעה החברה שורה של תוספות הכוללות בחירה בארבעה צבעים חדשים ויחודיים לדגם: שחור תפוז (כמו צביעת רכבי המרוץ עצמם), כסף תפוז, אפור שחור ואפור כסף. חישורי 18 אינצ' בעלי טבור בעל צבע דומה, צמד מפלטים כפולים מצופי כרום מאחור ומדבקות שם הדגם על הדפנות משלימים המראה. כמו כן, מגיע הרכב עם ארבעה פנסי דרך רבי עוצמה על הגג (להאיר את החניון בקניון?!...) אשר אינם חוקיים לשימוש בחלק מארצות אירופה כמו גרמניה, אבל וודאי שתורמים למראה האגרסיבי והתכליתי.
תערוכת פריז: פורשה קאיין טרנס-סיבריה
צילום: מנהל
מבפנים זוכה הקונה המאושר לריפוד עור ייחודי, שטיחים התואמים את הצבע החיצוני, הגה מצופה אלקנטרה וסימון "השעה 12" בחלקו העליון.
תחילת מכירה צפויה מינואר 2009 כאשר המחירים הנם כ-5% יקרים יותר מדגמי S מאובזרים.