בעת חשיפת הדור החדש של אופל קורסה לפני שבעה חודשים הובטח לנו כי המכונית, שחולקת את הפלטפורמה עם הגרנדה-פונטו החדשה, תקבל בהמשך גם גרסת OPC ספורטיבית, שתונע ע"י מנוע ה-1.6 ל' טורבו של המריבה. עכשיו פורסמו פרטים ראשונים של הקורסה OPC ויש אפילו הפתעה – מנוע הטורבו המוכר מהמריבה זכה לחיזוק קל ומספק 192 כ"ס. מוזר שבאופל לא נכנעו לפיתוי להעלות את ההגדשה בעוד איזה מיליבאר או שניים כדי לחטוף את תואר שיאנית ההספק מהקליאו ספורט החדשה...אבל לא תצטרכו להטות אוזן לשריקת הטורבו כדי לזהות את הקורסה OPC, למען האמת אפילו לא תצטרכו להיות מבינים גדולים ברכב כדי להבין כי מדובר בבת חריגה במשפחת הסופרמיני של אופל. ה-OPC מבוססת על גרסת השלוש דלתות של הקורסה וזוכה לטיפול הקוסמטי המקובל - חצאיות ופגושים אגרסיביים יותר וספוילר הממשיך את קו הגג הם הפריטים הבולטים, בנוסף להם זכתה הקורסה לטיפול במוטיבים משולשים – בתי פנסי הערפל, המראות החדשות ופתח המפלט במרכזו של הדפיוזר האחורי – והתוצאה הסופית מאפשרת לזהות אותה בקלות. גם תא הנוסעים זכה לטיפול אוהב עם לוח שעונים ייעודי, מושבי ספורט עמוקים של רקארו שפותחו במיוחד עבור הקורסה וכוללים (לראשונה במושבים מסוג זה, לטענת אופל) כריות אוויר צדיות ויש גם דוושות אלומיניום מחוררות ועוד.
אבל ההבדלים לא מסתיימים במראה, כמובן – כדי להתמודד עם הספק המנוע (נתון המומנט, ד"א, עומד על 23.5 קג"מ, או 26.5 קג"מ לזמן קצר) זכתה הקורסה למתלה אחורי בעל מבנה מחוזק, כיול נוקשה יותר לבולמים ולקפיצים מלפנים ומאחור (שגם מנמיכים את הרכב בס"מ בודד) ומוט מייצב עב-קוטר מלפנים. אנשי אופל מתגאים בכך שכיול השלדה והמתלים נעשה בנורבורגרינג – מסלול המרוצים החביב (גם) על עורך "אוטו"...
את מקצה השיפורים משלימים, כמובן, הבלמים – המפרט כולל דיסקים מאווררים בקוטר מכובד של 308 מ"מ מלפנים ודיסקים רגילים בקוטר של 264 מ"מ מאחור, המותקנים בתוך חישוקי "17 סטנדרטיים, נעולים בסוליה ברוחב של 215 מ"מ (וחתך 45). אפשר, אם זה חשוב לכם, להזמין את הרכב גם עם חישוקי "18 וצמיגים ברוחב 225 – מידה שהייתה שמורה עד לפני עשור למכוניות ספורט טהורות.
וביצועים, כמובן. המספרים שעליהם קמות ונופלות מכוניות הוט-האצ' בעיני חלק גדול מקהל היעד שלהן. למרות הספק כמעט זהה לזה של הקליאו, ומומנט עדיף, היא לא מצליחה להשתוות לה במבחן התאוצה הקלאסי, ועוצרת את השעון על 7.2 ש' (לעומת 6.9 בקליאו), אבל אופל טוענים להאצות ביניים יוצאות דופן – 80-120 ב-6.7 ש', למשל. המהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש.
ומה לגבי הארץ? הדור החדש של הקורסה אמור להגיע לארץ בחודשים הקרובים, אולם לאור חוסר ההשקעה הכללי במותג אופל ב-UMI, אנו בספק אם מישהו שם יטרח להביא את ה-OPC לארץ.