ארגון NCAP האירופי פרסם אתמול תוצאות סבב חדש של מבחני ריסוק. בעוד 4 מ-5 המכוניות זכו לציון מירבי של 5 כוכבים בהגנה על נוסעים מבוגרים, אף אחת מהן לא קיבלה ציון גבוה מ-2 בהגנה על הולכי רגל. בענין זה בדיוק הודיע NCAP על שינוי שיוכנס בשיטת הציונים החל מהשנה הבאה. בהודעה לעיתונות מביע הארגון את דאגתו מכך שהיצרנים אינם שמים דגש די הצורך על בטיחות הולכי רגל ומתמקדים בהשגת ציונים גבוהים לנוסעים בו. עכשיו, כאשר יותר ויותר מכוניות משיגות ציונים גבוהים להגנה על הנוסעים במבחני הריסוק, הגיע הזמן להעניק תשומת לב גם לנושא הולכי הרגל. "יורו-NCAP מאמין שהצרכנים מתעניינים גם בבטיחות של משתמשים אחרים בדרך, לא רק של אלו הנוסעים ברכב", כך נאמר, הצהרה שאנחנו לא בהכרח מסכימים עימה.לאור זאת, התבשרנו כי E-NCAP מפתחים נוסחה חדשה של ציון כללי למכונית, אשר תביא בחשבון גם את ההגנה על הולכי הרגל (וכן על ילדים הנוסעים במכונית). בנוסף, שיטת הדירוג החדשה תביא בחשבון את פוטנציאל הבטיחות האקטיבית של המכונית על-ידי הבאה בחשבון של מערכות-עזר כגון בקרת יציבות דינמית. עוד שינוי חשוב הוא שקביעת ציון הגנה על מבוגרים תוחמר ותכלול גם בדיקת אפקט "צליפת שוט" על צוואר הנוסעים בעת פגיעה מאחור.
סבב ראשון של ציונים על פי השיטה החדשה יפורסם כבר בפברואר הקרוב.
לפניכם תוצאות סבב מבחני-הריסוק החדשים. המכוניות הרלבנטיות עבורנו הן היונדאי i30 והמרצדס M-קלאס אשר השיגו שתיהן 5 כוכבי ריסוק בהגנת מבוגרים.

תוצאות:
דייהטסו קואורה (מכונית עירונית): הגנת מבוגרים 4 כוכבים, הגנת ילדים 3 כוכבים, הולכי רגל 2 כוכבים
יונדאי i30: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 2
לנצ'יה דלתא: מבוגרים 5, ילדים 3, הולכי רגל 2
רנו קולאוס: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 2
מרצדס M-קלאס: מבוגרים 5, ילדים 3, הולכי רגל 1