בעוד קצת מעל שלושה חודשים תציג פיאט בטורינו את הדגם המדובר ביותר שלה מזה זמן רב: ה-500. התאריך לא נקבע במקרה: זה יהיה ה-4 ביולי, בדיוק 50 שנה אחרת הצגת הבכורה של הפיאט 500 הראשונה והמקורית באותו מקום. ה-500 ההיא היתה אחת המכוניות החשובות ביותר בהיסטוריה של פיאט, וגם אחת האהובות ביותר – ועל זה בדיוק בונה היצרן. עם כל כך הרבה נוסטלגיה דביקה וסנטימנטים גועשים, פיאט חולבת את הפרה היחצ''נית הזו עד תום, עם אתר יעודי לדגם החדש שנפתח כבר אשתקד, ספירה לאחור החל מ-365 יום לפני מועד החשיפה תחרות עיצוב בין הגולשים, ועוד כהנה וכהנה – ועכשיו מתפרסמות תמונות רשמיות ראשונות, וקצת נתונים טכניים.מבחינת העיצוב באמת שלא נותר עוד מה לחשוף: מספיק צילומי ריגול הסתובבו ברשת כדי שנדע בדיוק איך תראה הבייבי-פיאט הקטנה, וגם לגבי המכניקה לא נשארו יורת מדי סודות. על כל פנים, הנה מה שידוע. ה-500 החדשה היא האצ'בק 3 דלתות, על הבסיס המכני של הפנדה (כולל בסיס גלגלים זהה, 2.30 מ'). האורך הכללי הוא 3.55 מ', כמעט זהה לזה של הפנדה, אבל ה-500 רחבה ונמוכה יותר. המכונית תוצע עם שני מנועי בנזין, 1.2 ל' עם 89 כ''ס ו-1.4 ל' עם 100 כ''ס, וזו נשמעת גרסה בהחלט מעניינת. כמו כן יוצע, כרגיל אצל פיאט, מנוע הדיזל הקטן המצוין, 1.3 ל' מולטיג'ט, בגרסת 75 כ''ס.
ה-500 המקורית יוצרה במשך 18 שנה, מ-1957 עד 1975, בכ-3.9 מיליון עותקים.