אז מה היה לנו? אירוע ראלי קיץ מבית ''מסע מעולם אחר'' של גדי צוקר ויענקל'ה זלצר. 19 צוותים בלבד התייצבו לנקודת הזינוק במושב טל-שחר, ללא תחרות של ממש בקטגוריות הבכירות. אנחנו העיתונאים כבר חשבנו איך שוב נכתוב כתבה על אירוע ראלי עם מעט משתתפים, תוצאות צפויות מראש וכן הלאה. אבל לאלוהי הראלי היו תוכניות אחרות…

המוכר
לטיסה במחלקה ראשונה T1 הופיעו רק הנוסעים המתמידים הלל ורז. במחלקת עסקים T2 התייצב רק הפאג'רו של אוטוויק (אלון אסולין הפעם עם הנווט המחליף צביקה יעקובי, שהיה בזמנו הנווט של ויקו אסולין), צוות שגם אצלו רשומות אינספור נקודות בכרטיס הנוסע המתמיד. רק בקטגוריית הג'יפים הכללית ניתן היה לצפות לתחרות כלשהי, בעיקר תחרות על ניקוד בין המגנום של אוטוויק וצוות שירותי רכב אלקנה. אליהם הצטרפה גם הפראדה האדומה של צוות ''טרמודן'' (רוני פישמן ואייל בומברג – צמד שמזה זמן לא השתתף באירועי ראלי, אבל יש להם היסטוריה ברוכה של ''הופעה משומקום'' ונטילת גביע), והדיסקאברי של צוות ''מוסך שי דברת''.כמובן שמקומו של יובל שרון לא נפקד בקרב הטרקטורונים המקצועיים, יחד עם ניר אברמוביץ' על הפולריס Outlaw 525. קטגוריית האופנועים המקצועיים הצליחה להשלים בדיוק שלישייה של מניין לפודיום – זיו אבידוב, נפתלי הרן (בהשאלה מהקטגוריה העממית) ואיל ''ברל'ה''. זאת, לצד הבאגים של ''עידן הגז'' וצוות ''צמיגי ורד-אליאנס'', וכן משתתפים נוספים בקטגוריות העממיות.

הצפוי
גם, ודווקא ואולי בגלל שהכל נראה היה נראה כה צפוי ומוכר… חשבנו לעצמנו שטוב, שוב הלל ורז ישייטו בנחת עד לסיום, ישאירו את הבמה ליובל שרון לניצחון הכללי, וכמה דקות אחריהם יגיע אלון אסולין בפא'גרו עם צביעת הטריקולור הכה-מוכרת. קצת ריטונים על הניווט, תלונות על אלו שלא הגיעו וסיום זריז וחביב. אפילו קושי בהתמודדות עם ענני אבק לא חשבנו שנשמע לאור מיעוט המשתתפים.

השונה
נתחיל מהסוף. יובל שרון אכן הגיע ראשון מכולם (''אימון לבאחה קליפורניה''), אבל רז והלל לא הגיעו ראשונים מבין הרכבים.

המעניין
המסלול בן כ-180 הקילומטרים החל כאמור במושב טל-שחר, וירד דרומה בשבילים מהירים עד לאזור תל-צפית. שם סטה הנתיב מזרחה לבית-ניר ושוב דרומה דרך הכרמים של חבל לכיש בואכה בית קמה. מעט צפונית לבית קמה, חצו המשתתפים את כביש 40 מערבה בנחל שקמה, ומשם חזרה דרך השדות של רוחמה מערבה וצפונה, מזרחה דרך תל-קשת וחזרה צפונה פחות או יותר לאורך תוואי כביש 6. צפונית לקרית גת חזר הנתיב על עקבותיו ו- 12 נקודות הציון האחרונות חפפו את 12 הראשונות.

מדובר בשבילים מהירים והדוקים (טוב, בכל זאת סוף אוגוסט, צחקו עלינו כשחיפשנו מעברי מים). זהו תוואי שמקנה יתרון ברור לאופנועים ולטרקטורונים, וכאמור – יובל שרון ניצל זאת היטב בטיסה נמוכה וללא ברבורים מהזינוק ועד לסיום. כמה דקות אחריו הגיע גם ניר אברמוביץ', חרף פנצ'ר בגלגל אחורי לאורך כמעט מחצית מהמסלול (!).

השבילים המהירים היו כל כך... ובכן מהירים, שגם בנסיעה בכביש בקושי הצלחנו להדביק את הצוותים המובילים לנקודות הצילום. לא רק אנחנו – יובל שרון היה כל כך מהיר שהוא הגיע לנקודת התדלוק עוד לפני צוות הסיוע...

טוב, אז הבטחנו מיני-מהפיכה. כלשונו של אלון אסולין: ''לא ראינו אף אחד, לא היתה לנו תחרות והנחנו שרז והלל נמצאים הרחק מקדימה. בשלב מסוים עצרנו להפסקת מים קצרה. מעט לאחר מכן, כ-20 ק''מ לסיום, להפתעתנו שמענו את הסירנה של הפאג'רו הצהוב מאחורינו. נתנו להם לעקוף, אבל נדבקנו אליהם בעקשנות. למזלנו, השבילים בחלק הצפוני של המסלול טובים יחסית, שם היתרון הטכני של רז והלל פחות בולט (בניגוד לשבילים המשובשים).'' שני הזוגות הגיעו לסיום כמעט צמודים, אולם בשל הפרש הזמנים בהזנקה דווקא ידם של אוטוויק היתה בסופו של דבר על העליונה. לאור מיעוט המשתתפים בקטגוריות אלו, אוחדו שתי הקטגוריות הבכירות בפודיום ולראשונה מזה זמן רב ביותר ראינו את רז והלל במדרגה הנמוכה יותר.

הלל: ''כל הכבוד לאוטוויק. בשל טעות בהכנת הניווט קצת התברברנו באזור הכרמים והדבר גזל זמן רב מדי.'' נראה שהצוות המנוסה פשוט נרדם בעמידה בהיעדר תחרות...

בדיעבד, הסתבר שאוטוויק ניווטו בערמה כשהקיפו את אזור כרמי לכיש במסלול אמנם ארוך יותר, אולם פשוט יותר ובעל סיכויי התברברות נמוכים יותר. בעוד הם עוקפים להם להנאתם את עמק סונומה הישראלי, נתקלו רז והלל ב''מבוך עכברים'' שגזל מהם זמן רב.

בקטגוריית הג'יפים הכללית המאבק בין צוות אלקנה לאוטוויק על הניקוד בליגה הוכרע חיש מהר כשנהג המגנום של אוטוויק חש ברע ולמעשה הצוות הפסיק להיות תחרותי זמן קצר מתחילת המסלול. יחד עם זאת, גם עם אוטוויק מחוץ למשוואה, נאלץ צוות אלקנה להתמודד עם צוות טרמודן שנצמד אליהם לאורך רוב המסלול, ואחרי קרב צמוד שני הצוותים הגיעו כמעט ביחד לסיום. גם במקרה זה, הפרשי הזמנים בזינוק העניקו ל'טרמודן' את המקום הראשון והמכובד – חרף העובדה שהם ניווטו כמעט לאורך כל המסלול בניווט ידני בלבד לאחר שמחשב הניווט שלהם איבד עצמו לדעת.

לא רק טרמודן סבלו מבעיות GPS; כמעט כל הצוותים נתקלו בבעיות כאלו או אחרות עם מכשירי ה-GPS ומחשבי הניווט. מחשב הניווט של צוות מוסך ''שי דברת'' פשוט כיבה עצמו מדי פעם, וכדי להוסיף צרה על מכה הם גם סבלו מבעיות חשמל, אגזוז שבור ואף נתקעו עם צינור מים קרוע שהשבית אותם עד שבדואי עם זרנוק מים סייע להם להתגבר על התקלה.

הבאגי של 'עידן הגז' התעלתה על עצמה כשכילתה לא פחות מ-3 מכשירי GPS בזה אחרי זה, וגם הם נאלצו לבצע ניווט ידני לאורך רוב המסלול. הניווט הידני לא היטיב עם הצוות, ואחד הנווטים נאלץ לפרוש לפוש תחת עץ רענן בעוד חבריו המשיכו בלעדיו. גם המתחרים שלהם, צוות 'צמיגי ורד' סבלו מבעיית GPS שהכריחה אותם לחזור חזרה כ-5 ק''מ לאחר הזינוק, לאפס את כל המכשירים ולזנק שוב לאחר כחצי שעה. בסופו של דבר, לאחר ציפייה דרוכה, הגיעו שני הבאגים כש'צמיגי ורד' מקדימים במעט את 'עידן הגז'.

סך הכל ראינו מסלול יפה וחביב, שכלל יחסית מעט נקודות ציון – מה שבשילוב עם תקלות GPS רבות הוביל להתברברויות לרוב. לשמחתנו, האירוע בסופו של דבר כלל לא מעט אקשן. חבל רק שכל כך מעט משתתפים מגיעים לאירוע, עד כדי כך שכמעט כולם יכלו לקבל גביע אם רק יסיימו...


תוצאות לפי קטגוריות:

ג'יפים מקצועית T1 + T2
1. אלון אסולין וצביקה יעקובי, 'אוטוויק'
2. רז היימן והלל סגל, 'ליוגב – תנועה מערכות ניווט'

ג'יפים סטנדרטית
1. רוני פישמן ואייל בומברג, 'טרמודן'
2. אריה סבן וערן גנה, 'שירותי רכב אלקנה'
3. איציק אסולין ואלעד רחמים, 'אוטוויק'

טרקטורונים מקצועית
1. יובל שרון, 'עופר-אבניר, אביזריון'
2. ניר אברמוביץ'

באגים מקצועית
1. גלעד, 'צמיגי ורד, אליאנס'
2. 'עידן הגז'

אופנועים מקצועית
1. זיו אבידוב
2. איל 'ברל'ה'

ג'יפים חובבים
1. איתי מולדבסקי
2. ארז בר-חיים
3. יותן זלוטוגורסקי

טרקטורון חובבים
1. ששי חבשוש
2. בני יוסף

אופנועים חובבים
1. נפתלי דהן
2. גיא גרשון