1.4 מיליון אירו (לפני מס). זה מה שתעלה לכם הגרסה הפתוחה של הבוגאטי ויירון, הגראן-ספורט עליה סיפרנו לכם לראשונה לפני כשבועיים ואשר הוצגה אתמול בפבל-ביץ' שבקליפורניה. בוגאטי תייצר רק 150 יחידות מהגראן-ספורט, מה שמבטיח אקסקלוסיביות – זאת בהנחה שסתם ויירון כבר לא עושה לכם את זה…
בהודעה הרשמית לעיתונות שפורסמה בסוף השבוע מספרת בוגאטי כי מרכב הויירון, שתוכנן מלכתחילה כיחידה שלמה סגורה, עבר תכנון מחודש משמעותי בשל הסרת הגג. מרכב המונוקוק קיבל חיזוקים משמעותיים באזור מפתני הדלתות ותעלת התמסורת כדי להחזיר את הקשיחות הנדרשת. גם הדלתות תוכננו מחדש וקיבלו מוטות-חיזוק נוספים כדי לחלק את העומס במקרה של פגיעה צידית. אפשר למצוא פה-ושם עוד שינויים עיצוביים קלים. גראן-ספורט על הדשא המפורסם בחוף פבלכפי שכבר סיפרנו בדיווח הראשוני, סגירת הגג מתבצעת באמצעות פנל נשלף העשוי פוליקרבונט שקוף. עם הפנל במקום מציעה הויירון גראן-ספורט ביצועים זהים לאלו של הויירון האימתנית הרגילה (ובאמת שאין הצדקה להשתמש במילה ''רגילה'' לגבי מכונית כמו הויירון), דהיינו מהירות מירבית של 407 קמ''ש. כשהגג פתוח תאלצו להסתפק ב-360 קמ''ש. את הפנל הנשלף, אגב, לא תוכלו לקחת עמכם – אין לו מקום – אך בוגאטי כוללת במחיר גג בד מתקפל להגנה בפני גשמים פתאומיים, אשר נפתח ''כמו מטרייה'' לפי דברי בוגאטי. עם הגג הזה, שהוא כנראה ארעי מאד, המהירות מוגבלת ל-130 קמ''ש.
הויירון גראן-ספורט תיוצר בעבודת-יד, והמסירות ללקוחות יחלו במרץ 2009. מתוך כלל הייצור של 150 יחידות כאמור, 50 מכוניות יישמרו ללקוחות קיימים רשומים של בוגאטי. המכונית הראשונה שתרד מפס הייצור צפויה להיות פריט-אספנות יקר ערך ולכן הוחלט בבוגאטי כי הזכויות אליה יוצעו במכירה פומבית במסגרת אירוע פבל-ביץ' הנוכחי, כאשר ההכנסה תתרם לצדקה. כל הכבוד.