בתחילת יולי פרסמנו מידע ראשון אודות תוכניותיה של סיאט לשנים הקרובות. בין היתר סיפרנו אז על ה-Exeo המיועדת ועל כביש-שטח רך, לראשונה מבית סיאט, שימשיך את דרכו של הקונספט Tribu שהוצג בפרנקפורט בשנה שעברה.
סיאט: התוכניות נחשפו
צילום: מנהל
סיאט אקסאו סדאן - למעשה אודי A4 יוצאת

עתה הודלפו לרשת סקיצות שמתיימרות להגיע ממחשבי סיאט עם איורים מעובדי-מחשב של שתי המכוניות המיועדות: ה-Exeo המבוססת על האודי A4 היוצאת (שיוצרה עד וכולל 2007) וה-Tribu המתבסס על הפולקסוואגן טיגואן. האקסאו תוצע בגרסאות סדאן וסטיישן וככל הנראה לא תחליף את הטולדו הנוכחית, אלא תמוצב מעליה. הטריבו תוצע עם היצע המנועים המוכר מהטיגואן, בכלל זה ככל הנראה גם מנוע ה-1.4 ליטר כפול המגדשים המוצלח.
סיאט: התוכניות נחשפו
צילום: מנהל
סיאט אקסאו סטיישן

הסדאן הבינונית נועדה להציע לחברה-הבת הספרדייה של פולקסוואגן מתחרה ראויה בקטגוריה בו נלחמות מכוניות כמו פורד מונדיאו, סיטרואן C5, רנו לגונה ואופל אינסיניה החדשה.

סיאט: התוכניות נחשפו
צילום: מנהל
סיאט טריבו - העיצוב סיאט, הצללית פולקסוואגן
על-פי האיורים שדלפו – אם הם אכן מהימנים – לא נראה שאנשי מחלקת העיצוב של סיאט התעלו על עצמם במקרה זה, ולמעת תוספות "הכרחיות" המאפיינות את קו העיצוב העדכני של סיאט (החזית, יחידת הפנסים, הקימורים בצד והפנסים מאחור) קל לראות – בשתי המכוניות – את המקור מבית אודי/פולקסוואגן. טוב, כל הרעיון בשיתוף אותן הפלטפורמות הוא חיסכון, לא?...
סיאט: התוכניות נחשפו
צילום: מנהל
סיאט טריבו - טיגואן בתחפושת

בסיאט אישרו זה מכבר שהאקסאו תגיע לייצור סדרתי כבר במהלך השנה הקרובה (במחצית הראשונה של 2009), מה שאומר שהחשיפה הרשמית תיערך ככל הנראה כבר באוקטובר הקרוב, במסגרת תערוכת פאריז. ה-Tribu אמור להגיע לאולמות התצוגה במהלך 2010 - שנה אחרי האקסאו.