רנו, והחברה האחות ניסן, נמצאות בעיצומה של תוכנית שאפתנית המיועדת לשפר את האיכות, להעשיר את המגוון וגם, מסתבר, לצמצם את זיהום האוויר שפולטות המכוניות שמוכרת החברה. הכל עד 2009, בערך.
היום מפרסמת רנו כי עד שנת 2010 יש בכוונתה לפתח ולשווק עם ניסן "פתרון ניידות חשמלי" – היסחפות יח"צנית לתיאור "מכונית" או רמז למשהו מעט שונה? לא ברור. מה שכן ברור מההודעה לעיתונות הוא כי מדובר בכלי רכב חשמלי לחלוטין, ולא בפתרון היברידי, המיועד לתחבורה עירונית. את האנרגיה החשמלית יאחסנו מצברי ליתיום-איון, בניגוד למצברי הניקל-מטאל המקובלים כיום. מצברי הליתיום-איון מציעים אומנם יתרונות ביחס תכולת חשמל לנפח ומשקל (שמשמעם טווח וביצועים עדיפים), אך עד היום נמנעו בד"כ משימוש בהם בשל נטייתם להתפוצץ בהיחשפם לאש (או להתלקח ספונטנית –ראו פרשת סוללות סוני במחשבים ניידים שונים) – לא בדיוק מה שהייתם רוצים לידכם בזמן תאונה...בשלב הראשון - דלקים מן הטבע. צילום: Bernard Sabatierאבל מלבד "פתרון הניידות" הנ"ל (שנמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים) מתכננת רנו לתרום לאיכות הסביבה (או יותר נכון – להקטין את הנזק לסביבה) בעזרת התאמת מנועי הדיזל והבנזין לעבודה של מכוניותיה עם ביו-דיזל ואתנול וצמצום פליטת ה- CO2 (גז החממה העיקרי) של כל היצע המנועים – מנוע ה-1.2 ל' טורבו החדש, שיותקן בקליאו החדשה ובמודוס, מציג צריכת דלק משולבת של כ-17 ק"מ לליטר, וצריכת CO2 נמוכה בהתאם של 140 גרם לק"מ; מגאן II דיזל 1.5 ל' פולטת כבר היום רק 120 גרם CO2 לק"מ, כ-30% פחות מהרנו 19 דיזל של תחילת שנות ה-90. שני המספרים הללו, אגב, לא מקריים – רנו הציבה לעצמה יעד למכור כמיליון מכוניות בעלות פליטת CO2 של פחות מ-140 גרם לק"מ ב-2008, שליש מהן עם פליטה של 120 גרם לק"מ ופחות.
בזה לא מסתכמות השאיפות ה"ירוקות" של רנו וניסן – בעתיד המעט רחוק יותר מתכננת החברה להציג גם כלי רכב היברידי (למרות שכיום רנו היא אחת הלוחמות העיקשות ביותר נגד הצורך בכלי רכב היברידיים, וטוענת כי אין בהם יתרון אמיתי על-פני מכוניות המונעות במנוע דיזל מודרני) וכלי רכב חשמליים עם תא דלק, כפי שכבר הצהירה בעבר.