יצרנית המשאיות האמריקנית 'אינטרנשיונל' (להלן 'אינטרנאש') מצהירה שספינת הדגל החדשה שלה לא רק מסובבת ראשים, אלא מובילה טכנולוגית, בתחום שמגלגל מליארדי דולארים בארה''ב לבדה. ההשראה לעיצוב: טנדר משנות ה-30`-40`. הוצג משופץ ומשופר לצד המשאית החדשה
הרבה כבוד מונח על הכף – משאיות נחשבות כאייקון אמריקני מובהק, וסביר להניח שגם אחרי שהטנדר האמריקני הקלאסי האחרון יעלם, עדיין נראה את מפלצות הכרום, הצבע הבוהק והארובות האימתניות דוהרות בכבישי ארה''ב.
עם המשאית החדשה שלהם – ה-LoneStar, שהושקה במסגרת תערוכת הרכב של שיקאגו – הלכו באינטרנאש צעד נוסף לפנים; לראשונה מופיעות המילים ''אמוציות'', ''לייפסטייל'' ו''קלאסי'' יחד עם ''יכולת עבודה'', כוח'' ועוד מספרים הקשורים לתחום המשאיות בתיאור משאית חדשה על-ידי היצרן.
משאית הרטרו הראשונה
צילום: מנהל
באינטרנאש מגדירים את הלונסטאר כ''נקודת מפנה בעולם משאיות-הענק'', והכוונה אינה רק לטכנולוגיה השוכנת מתחת למעטה הכרום והצביעה הבוהק, אלא בעיקר – עיניכם הרואות - לעיצוב. ההצהרות מדברות על מפרט ''סוף הדרך'', אם כי לא מהפכני כמובטח וגם מבלי שנמסרו פרטים מלאים על יחידות ההנעה והגיר, אך סביר שאלו מהווים עוד גרסה מתקדמת יותר או פחות של המקובל בתחום: המון המון סמ''קים, המון כוח ואוקיאנוס של מומנט. מה שכן מובטח ומוצהר הם צריכת דלק נמוכה באופן חסר תחרות בקטגוריה (5-15% צמצום בצריכת הדלק, בהתאם לתנאים), תא נוסעים מפואר ושקט ביותר (עם למעלה מ-40 אופציות מיוחדות), מתלים המעניקים את הנסיעה החלקה והנוחה בענף ואלקטרוניקה שמהווה כיום את הסטנדרט אליו על המתחרים לשאוף (לפחות האמריקנית שבין יצרניות המשאיות). בין יתר המכלולים המוצעים בלונסטאר נמצא בקרות אחיזה ויציבות ומערכת נגד התהפכות. אבל אלו הזוטות...
משאית הרטרו הראשונה
צילום: מנהל

כאמור, העיקר בלונסטאר החדשה הוא העיצוב; המדובר אמנם בעניין של טעם אבל אין ספק שמפלצת האספלט הזו היא ''מסובבת ראשים'' יעילה ביותר, וזו פעם ראשונה שיצרנית משאיות מציעה דגם – ועוד את דגם העל שלה – מעוצב בהשראת העבר, ובמוצהר. להשראה קראו סדרה D והיא יוצרה על-ידי אינטרנאש במהלך שנות ה-30' וה-40'. הסדרה כללה החל בטנדרים קלים (''1/2 טון'', באמריקנית) ועד לסמי-טריילרים. יחד עם השקת המשאית החדשה הוצג טנדר מסדרה D משופץ לעילא, הכולל טכנולוגיה מודרנית מבית אינטרנאש: מנוע V8 טורבו-דיזל (צמד מגדשים) מודרני המשמש את סדרת המשאיות הקלות של היצרן, עם 350 כוח-סוס (ב-3,000 סל''ד) ו-90 קג''מ (!) ב-2,000 סל''ד, גיר אוטומטי מתקדם, מתלי אויר ועוד.
המשאיות הראשונות תימסרנה ללקוחות בסוף שנה זו, והייצור יבוצע במפעל נאוויסטאר (
Navistar – קונצרן האם של אינטרנאשיונל) שבקנדה.