לאחר הצגת הדור הראשון המודרני ב-2002 והדור השני אשר כבר נמכר ביפן החל מאוקטובר 2007 (תחת השם Fit), הגיע זמנה של הגרסה האירופאית (גרסת הייצוא) לראות אור יום.כנהוג בתעשיה, ממדי הרכב עברו תפיחה קלה עם צמיחה באורך ל-3.9 מטרים (תוספת של 5.5 ס"מ), רוחב של 1.695 מטרים (תוספת של 2 ס"מ) אולם ללא שינוי בגובה (1.525 מטרים).
היצע המנועים יכלול שני מנועי בנזין 4-צילנדרים חדשים בעלי תזמון שסתומים משתנה (i-VTEC): 1.2 ליטרים 90 כוח סוס ו-1.4 ליטרים 100 כוח-סוס. המנוע הקטן בהיצע יוצע עם תיבה ידנית בלבד חמישה הילוכים, ישיג צריכת דלק של 5.1 ליטרים ל-100 ק"מ ויפלוט פחות Co2 מקודמו (120 גרם מול 129 גרם) כל זאת למרות עליה של 12 כוח-סוס בהשוואה להספק המנוע בדור הקודם, העליה במשקל ובממדים של המכונית.
המנוע הגדול יאפשר בחירה בתיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית מסורתית 6 הילוכים I Shift של הונדה, המחליפה את התיבה הרציפה שהקונים בשוק הישראלי לא כל כך אוהבים.
העיצוב הפנימי מזכיר במעט את הסיוויק, בעיקר בסביבת ההגה, כאשר תא המטען מחולק לשניים (ראה תמונה) המאפשר נשיאת מטען בנפח של 399 ליטר בגרסת ה-1.4 ליטרים. בזכות הגידול בממדי המכונית, מרווח רגליים ליושבים מאחור גדל ב-3.7 ס"מ, מרווח הכתפיים גדל ב-4.4 ס"מ והמכונית אמורה להקנות תחושה 'אוורירית' יותר.
המכונית תחל להימכר באירופה לאחר תערכות פריז, בסוף אוקטובר. אנו משערים כי לא הרבה לאחר מכן תעלה לארץ הקודש.