FR הספרדייה, קיצור של Ignacio Fernandez Rodriguez, משיקה בלונדון מכונית שוברת שיאים במתכונת הקלאסית המוכרת של הלוטוס 7 זצ''ל: משקל נוצה, מנוע חזק והתנהגות פנומינאלית. ה'גילק' הגדול בסיפור היא הנוסחה הכמעט דמיונית בה מתהדרת החברה: ''ביצועים של בוגאטי ויירון עם צריכת דלק טובה משל פורד מונדאו דיזל''. ואם גם לכם זה נשמע יומרני במקצת, הנה ההסבר:המרכב עשוי אלומיניום בתצורת ''חלת דבש'' – קל ביותר וחזק אימים, שיחד עם אבזור מינימאלי בלבד מעמידים את נתון המשקל על 700 ק''ג בלבד. המנוע מגיע במקור מההונדה סיוויק טייפ-R (בנפח 2.0 ליטר) שהודות למגדש-על מבטיח כאן 400 כוח-סוס. התוצאה: 0-100 קמ''ש תוך 2.8 שניות בלבד, 0-160 קמ''ש תוך 5.9 שניות ומהירות מרבית של ''הרבה מעבר ל-250 קמ''ש''. כל אלו מגיעים – לטענת היצרן – עם נתון צריכת דלק כמעט דמיוני של 17.6 ק''מ לליטר דלק, בממוצע!
האספיד ספרטנית אולי באביזרי פינוק ונוחות (למרות שלא חסר עור וקרבון בתוך תא הנוסעים), אבל לא בכל הקשור לטכנולוגיה מתקדמת. בין היתר מוצע מסך מגע במרכז גלגל ההגה באמצעותו ניתן לשלוט בכיול וכיוון מערכת ההיגוי (קושי, רגישות, התנגדות), תגובת דוושת התאוצה, הבלמים, בקרת האחיזה ועוד.
האספיד כבר מוצעת למכירה והכלים הראשונים יגיעו ללקוחות לפני סוף השנה. החברה פרסמה מחיר לדגם האמור, בעל מגדש העל – 107,000 ליש''ט, ומחיר לגרסה ללא מגדש, לגביה לא נמסרו פרטים טכניים: 75,000 ליש''ט.
וכן, אנחנו ממש ממש רוצים כזה. בלי דלתות, כמובן.