המנכ''ל הטרי יחסית של לוטוס, מייק קימברלי, התראיין לא מכבר לעיתונות הבריטית והצביע על החידושים העיקריים שבתוכנית 5 השנים שלו עבור היצרנית הקטנה. אם התחזיות יתממשו, המטרה היא להביא את לוטוס למדרגת סטטוס קרובה לשל פרארי ולמבורגיני מבחינת ההכרה של הציבור ועיתונות הרכב. ההתמקדות של קימברלי היא במה שהוא קורא ה-DNA המפורסם של לוטוס, אותו ''מאגר גנים'' שהפך אותה ליצרנית כה מוערכת של רכבי ספורט. בה בעת טוען המנכ''ל כי הוא איננו מנסה לתפוס נתח שוק מפורשה או ממכוניות כמו הקורבט, אלא להציע משהו יותר אקסקלוסיבי ומוערך. לצורך כך דרושה עלייה משמעותית באיכות החיים שמציעות המכוניות ושיפור בביצועים – כך שהמחירים יעלו גם הם באופן משמעותי.לוטוס אירופה. המחליפה בדרך, ועוד חידושיםומה בתוכנית? ראשית, תוספות להיצע האליז והאקסיג' – הראשונה תקבל גרסה עם המנוע של השנייה, המספק 220 כ''ס (לעומת 190 כיום). האקסיג' תתהדר בגרסת SR שתקבל את בקרת האחיזה המשתנה מהקונספט 2-Eleven. שתי המכוניות תקבלנה גם גרסאות ''קליפורניה'' מיוחדות עבור הקהל האמריקני.

שנית, פורסמו תאריכים משוערים ליציאת המכוניות החדשות של החברה. מחליפת האספרי המדוברת תידחה לדצמבר 2009, שכן עלויות התכנון שלה נעשו גבוהות מדי עבור חברה בסדר הגודל של לוטוס. הצורה החיצונית כבר סגורה לדברי קימברלי, אבל הפנים דורש עבודה רבה בכדי להביאו לאיכות הרצויה, וכן דרושה עוד עבודה בסעיפי הביצועים וההתנהגות. המנוע, למשל, צפוי להיות מרשים ביותר לסטנדרטים של לוטוס, אך הוא לא יהיה בתצורת V12 כפי שנטען בעבר. האספרי (אם אכן תיקרא כך) צפויה להיות היקרה בהיצע של לוטוס ולעלות כ-80 אלף ליש''ט.

כתחליף, תציג לוטוס מכונית חדשה לגמרי. שם הקוד של המכונית כרגע הוא איגל (Eagle) אך ניתן להעריך כי הוא ישתנה עד הצגתה, ביולי 2008. האיגל תהיה GT בתצורת 2+2, בדומה ל-911 או להבדיל, לאודי TT. המנוע יהיה V6 מרכזי וכמו באליז יהיה מתוצרת טויוטה. צפויות חמש גרסאות בסך הכל, ובהן גרסת קבריולה וכן – לראשונה בלוטוס – גרסה עם תיבת הילוכים לא ידנית עם העברת הילוכים מעל גבי ההגה. לוטוס הבינה, ככל הנראה, כי הדרישה בשוק היפני והאמריקני הוא לתיבה חסרת קלאץ', והיא מתאימה את עצמה בהתאם. הפנים של המכונית צפוי להיות שונה ויוקרתי משל הדגמים הנוכחיים הספרטניים יחסית, והיא צפויה להציע הרבה אופציות בתשלום. המכונית החדשה תמכר בשוק הגלובלי (בניגוד לאירופה שתיועד לשוק האירופי בלבד) ותעלה כ-45 אלף ליש''ט.

ואם כבר האירופה – דור חדש למכונית נמצא גם הוא בתהליכי עבודה, אך לא נקבע לו תאריך הצגה. גם להוט האצ' שמתכננת לוטוס לא נקבע עוד תאריך, אבל כבר ידוע כי בניגוד לפרוטון סאטריה הקודמת, שאת גרסתה החמה כיילה לוטוס, עבור הסאטריה החדשה תקבל החברה את הקרדיט הדרוש – והתג הצהוב-ירוק הספורטיבי יתנשא עליה בגאון. מנכ''ל החברה טוען כי המכונית הקטנה תהיה יותר קיצונית וראויה לתג הנחשק.